USB Killer 2، مخرب تر از قبل

در اوایل سال میلادی جاری، یک نفوذگر روسی با اسم مستعار Dark Purple، دستگاهی USB Flash ساخت که زمانی که به کامپیوتر متصل می شد برخی از اجزای حیاتی دستگاه همچون CPU را می سوزاند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از سایت Softpedia،وDark Purple، بتازگی، مدل جدیدی از این دستگاه را با عنوان USB Killer 2 عرضه کرده که به گفته او با حفظ عملکرد خرابکارانه قبلی، اندازه و وزن کمتری دارد.

USBKiller

تمرکز بر روی کاهش اندازه و وزن، عادی نشان دادن دستگاه و جلوگیری از مشکوک شدن کاربر به آن است.

نکته قابل توجه در خصوص مدل جدید این که با وجودی که اندازه دستگاه جدید کوچکتر شده اما ظرفیت تخلیه آن دو برابر شده است. بنحوی که بجای ارسال شوک های 110 ولتی به کامپیوتر، مدل جدید، شوک های 220 ولتی به سیستم مدار داخلی کامپیوتر وارد می کند.

این دستگاه، ساختار پیچیده ای نداشته و ساخت نمونه های مشابه آن کار دشواری نیست. در USB Killer، از یک مبدل DC به DC استفاده شده که با بهره گیری از چند خازن، شارژ زیادی را به مدارهای داخلی کامپیوتر می فرستد. ترکیب ولتاژ و جریان بالا سبب سوختن برخی اجزای حیاتی کامپیوتر می شود.

به گفته Dark Purple، در بررسی های او، به دیسک سخت دستگاه های آزمایش شده و داده های ذخیره شده بر روی آنها آسیبی وارد نشده است.

راه مقابله با چنین دستگاه هایی، مسدود کردن دسترسی فیزیکی – و نه نرم افزاری – به درگاه USB دستگاه هاست. چنین دستگاه هایی، تهدیدی جدی برای تجهیزات پزشکی، سیستم های هوابرد، سیستم های ناوبری، تجهیزات نیروگاه های اتمی و بطور کلی تمامی دستگاه های با درگاه USB که نقشی حساس و حیاتی برعهده دارند تلقی می شوند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

2 پاسخ

  1. ممنونم ازتون بسیار مفید بود فقط ی سوال آیا داشتن ساخت یا خرید و فروش این یو اس بی ها غیر قانونی هست یا خیر با تشکر از وب سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *