Chrome جدید؛ ترمیم 15 حفره و افزودن امکانات جدید

سه‎شنبه 17خرداد ماه، شرکت Google اقدام به انتشار نسخه جدید مرورگر Chrome 12 کرد. در این نسخه جدید 15 حفره امنیتی ترمیم و اصلاح شده است. همچنین امکان امنیتی جدیدی به آن اضافه شده است تا در موقع دریافت (download) فایل‎های مخرب و مشکوک، به کاربر هشدار لازم را بدهد.

امکان امنیتی جدید برای شناسایی فایل‎های مخرب و مشکوک، در تکمیل امکان شناسایی سایت‎های مخرب است که چند ماه قبل به مرورگر Chrome اضافه شد. شناسایی سایت‎ها و فایل‎های مخرب توسط مرورگر Chrome، از طریق یک بانک اطلاعاتی به نام Safe Browsing صورت می‎گیرد. مرورگرهای دیگر مانند Safari و Firefox نیز از این بانک اطلاعاتی مشترک استفاده می‎کنند.

این امکان امنیتی، مشابه امکانی است که مایکروسافت به مرورگر IE9 اضافه کرده. فناوری Smart Screen Application Reputation فایل هایی را که کاربر قصد دریافت و یا اجرای آنها را دارد، ارزیابی کرده و سعی می‎کند، سالم یا مخرب بودن آنها را تشخیص دهد.

امروزه کنترل فایل‎های دریافتی توسط کاربر بسیار با اهمیت است. بسیاری از خلافکاران و نفوذگران به جای نصب مخفیانه برنامه‎های مخرب خود بر روی کامپیوتر قربانی، با فریب و وسوسه کاربر، این کار را برعهده خود او می گذارند. داشتن امکانات امنیتی برای شناسایی فایل‎های مخرب، قبل از دریافت آنها، کمک بزرگی برای حفظ امنیت کاربر خواهد بود.

در نسخه جدید مرورگر Chrome 12، اقدام به اصلاح 15 حفره امنیتی نیز شده است. شش حفره دارای درجه اهمیت “زیاد”، شش حفره دیگر دارای درجه اهمیت “متوسط” و سه حفره نیز فقط درجه اهمیت “پایین” هستند. بالاترین درجه اهمیت در درجه‎بندی Google، درجه “حیاتی” است که به سختی و به ندرت به یک حفره امنیتی تعلق می‎گیرد.

طبق روال همیشه، شرکت Google انتشار جزئیات این حفره‎های امنیتی جدید را برای مدتی متوقف و مسدود کرده تا کاربران فرصت کافی برای به روز رسانی مرورگر خود داشته باشند و افراد خلافکار نتوانند با داشتن این اطلاعات دقیق، به سرعت اقدام به سوءاستفاده از حفره‎های جدید کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *