هشدار Facebook به کاربران در خصوص حملات دولتی

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، Alex Stamos، مدیر بخش امنیت شرکت Facebook، با انتشار اطلاعیه ای در خصوص اجرای حملات دولتی بر ضد کاربران این شبکه اجتماعی هشدار داده است.

Stamos گفته هر چند اقداماتی برای افزایش امنیت در نظر گرفته شده اما سیاست Facebook بر آن شده است تا به کاربرانی که احتمال می رود حساب کاربری آنها هدف حملات سایبری دولتی قرار گرفته است به صورت مستقیم هشدار داده شود.

به گفته Stamos، از آنجایی که معمولاً حملات دولتی، پیچیده تر از حملات سایبری رایج هستند، هک شدن یک حساب کاربری، می تواند به معنای آلوده شدن دستگاه کاربر به یک بدافزار باشد.

Stamos توضیح داده که کاربرانی که هشدار Facebook را می بینند بهتر است به فکر فرمت و نصب مجدد سیستم عامل و یا حتی جایگزین کردن دستگاه باشند.

در پیام Facebook، در قالب شکل زیر، به کاربر توصیه می شود از قابلیت Login Approvals استفاده کند. با فعال بودن این قابلیت زمانی که ورود به سایت Facebook از طریق مرورگر یا دستگاهی دیگر صورت بگیرد، کدی به گوشی کاربر ارسال می شود و تنها با وارد کردن آن کد است که دسترسی به حساب کاربری فراهم می شود.

FBW

شبکه های اجتماعی می توانند منبعی با ارزش برای یک نفوذگر باشند. از پیام های ارسال شده توسط کاربر اطلاعات مختلفی قابل برداشت است. ضمن اینکه نفوذگر می تواند از طریق حساب هک شده با دوستان کاربر تماس برقرار کرده و با ارسال فایل های مخرب دستگاه آنها را نیز آلوده کند.

در حملات سایبری دولتی، شناسایی منبع حمله کار آسانی نیست. اثبات اینکه حمله توسط چه گروه یا دولتی صورت پذیرفته نیز بسیار دشوار و حتی در برخی موارد غیرممکن است. احتمالاً بنا به همین دلایل، Facebook تصمیم گرفته به ارسال یک هشدار به کاربران بالقوه در خطر اکتفا کند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *