اصلاحیه ناقص وضعیف Adobe

دو هفته پس از انتشار اصلاحیه مهمی از سوی شرکت Adobe که هدف آن ترمیم نقطه ضعف شناخته شده ای در نرم افزارهای Adobe Reader و Acrobat است، اکنون مشخص شده که اصلاحیه، ناقص و عملکرد ضعیفی دارد. این اصلاحیه 17 نقطه ضعف را ترمیم می کند، از جمله نقطه ضعف در طراحی ساختار این نرم افزارها که باعث سوءاستفاده آسان از گزینه Launch/ می شود. گزینه Launch/ امکان اجرای هر برنامه اجرایی را از داخل فایل PDF فراهم می آورد.

اکنون بررسی های انجام شده توسط کارشناسی که نقطه ضعف Launch/ را برای بار اول تشخیص داد، نشان می دهد که روش بکار برده شده توسط شرکت Adobe ناقص بوده و کماکان امکان سوءاستفاده از گزینه Launch/ وجود دارد. شرکت Adobe با بکار گرفتن یک فهرست سیاه از پسوند فایل هایی که مجاز به اجرا با گزینه Launch/ نیستند، تا حدودی مانع از اجرای برنامه های رایج و عادی می شود ولی راه حل، صد در صد نبوده و به آسانی می توان فهرست سیاه Adobe را دور زده و برنامه مورد نظر را توسط گزینه Launch/ اجرا کرد. شرکت Adobe نقص موجود در اصلاحیه ارائه شده را قبول داشته و اعلام کرده که به دنبال راه حل های کامل تری است.
البته ناگفته نماند که با اعمال اصلاحیه ارائه شده، گزینه Launch/ بطور پیش فرض غیرفعال خواهد شد و امکان سوءاستفاده از آن در حالت غیرفعال وجود ندارد. همچنین هشدار واضح و روشی پیش از اجرای هر برنامه با گزینه Launch/ به کاربر نشان داده می شود تا با آگاهی کامل اقدام به این کار کند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *