اصلاحیه های جدید مایکروسافت برای ماه جولای 2010

شرکت مایکروسافت برای ماه میلادی جولای، اقدام به انتشار چهار اصلاحیه امنیتی جدید کرده است. اصلاحیه های MS10-042 الی MS10-045 در مجموع 5 نقطه ضعف مختلف را در سیستم های عامل Windows و نرم افزار Office برطرف می کنند.

از میان این اصلاحیه ها، شماره MS10042 که نقطه ضعف شناخته شده ای را در سیستم عامل Win XP و Server 2003 برطرف می کند، از اهمیت خاصی برخوردار است. این نقطه ضعف چندین هفته است که بر روی اینترنت، مورد سوءاستفاده عمومی قرار گرفته و طبق گزارش مایکروسافت، بیش از 20 هزار کامپیوتر که مورد حمله واقع شده اند، به آن شرکت گزارش شده است.

اصلاحیه MS10045 نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا با سوءاستفاده از آن می توان کنترل های امنیتی نرم افزار Outlook را دور زده و با فریب کاربر و باز کردن فایل های مخرب، کامپیوتر را به دست خود وی آلوده ساخت. این نقطه ضعف امنیتی باعث می شود تا بتوان در ظاهر، نوع فایل را به هر نوع دلخواه در نرم افزار Outlook نمایش داد. مثلاً می توان یک فایل اجرایی EXE. را به صورت یک فایل txt. یا pdf. به عنوان فایل پیوست عادی در نامه های الکترونیکی Outlook به کاربر نشان داد و باعث فریب وی شد. اصلاحیه MS10044 نیز نقطه ضعفی را در بخش Active X در نرم افزار Access ترمیم می کند.
همچنین اصلاحیه MS10043 یک حفره امنیتی را در نسخه 64-bit سیستم عامل Win7 و Server 2008 برطرف می کند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *