شرکت Kaspersky متهم به فریب رقبا شد

دو کارمند سابق شرکت روسی Kaspersky مدعی شدند حدود 20 سال پیش این شرکت به عنوان یکی از مشهورترین شرکت های امنیتی جهان در حوزه فناوری اطلاعات، با دستکاری آنتی ویروس خود و قرار دادن تعدادی فایل بی ضرر در زمره برنامه های مخرب، تلاش کرد به رقبای خود لطمه بزند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از خبرگزاری Reuters، براساس ادعای این دو نفر، شرکت امنیتی Kaspersky تلاش داشته با تغییر عمدی نتایج تشخیص ضدویروس خود، به رقبای خود صدمه بزند. عمدتا مایکروسافت و دو شرکت دیگر تولیدکننده ضدویروس AVG و Avast هدف این فریبکاری بوده اند. Kaspersky تلاش کرده با حذف یا غیرفعال کردن فایل های مهم روی رایانه های شخصی مشتریان شرکت های رقیبش، آنها را به اشتباه بیندازد.

به گفته این دو تن، بیشتر حملات یادشده به دستور شخص موسس و مدیر کل سابق شرکت، Eugene Kaspersky، علیه آن گروه از رقبا صورت می گرفته که احساس می شد به جای ایجاد و توسعه تکنولوژی امنیتی خود در حال بهره برداری و تقلید از نرم افزارهای Kaspersky هستند.

این دو کارشناس که خواستند هویتشان مخفی بماند، افزودند تعداد کمی جز آنها از این فریبکاری Kaspersky آگاهی دارند.

از سوی دیگر مسئولان مایکروسافت، AVG و Avast به خبرنگار Reuters گفتند که پیشتر و طی سالیان اخیر چند بار علائمی در خصوص تلاش منابع ناشناخته در جهت تظاهر و عرضه false positive مشاهده کرده اند.

البته مسئولان Kaspersky در پاسخ به خبرگزاری رویترز اتهامات مربوط به فریب رقبایشان و جا زدن فایل های بدون مشکل به جای فایل های مخرب (که در اصطلاح بررسی های امنیت سایبری false positives خوانده می شود) را شدیدا تکذیب کرده اند. سخنگوی Kaspersky این نوع اقدامات را «عملی غیراخلاقی، غیرصادقانه و غیرقانونی» توصیف کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *