اول این، بعد هم آن … پس حمله سایبری !؟

حیرتوقتی خبر زمین گیر شدن پروازهای خطوط هواپیمایی United آمریکا به دلیل مشکلات کامپیوتری منتشر شد، چشمها کمی گرد شد و ابروها در جایگاه بالاتری بر روی پیشانی نشست. چند ساعت بعد که خبر توقف فعالیت بورس نیویورک به دلیل مشکلات نرم افزاری بصورت خبر فوری CNN پخش شد، دهن‌ها نیز به نشانه بهت و حیرت، نیمه باز ماند. حمله های سایبری شروع شده بودند !؟

روز چهارشنبه 17 تیرماه، انتشار تقریباً همزمان دو رویداد ذهن بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری ها را به سوی حملات سایبری و عملیات تروریستی در آمریکا کشاند. همه به دنبال کسب اخبار و اطلاعات بیشتر بودند تا بتوانند داستان های مهیج تری را منتشر کنند. هنوز دلایل واقعی این اتفاقات مشخص نشده بود ولی خیلی ها دنبال مقصر بودند و مثل همیشه دیواری کوتاه تر از دیوار چین پیدا نمی شد !

اصلاً معلوم نیست چه کسی مردم را اینقدر درباره مسائل امنیت سایبری هوشیار کرده است که کوچکترین مشکل سخت افزاری و نرم افزاری را به گردن مسائل امنیتی و سایبری می اندازند. از طرف دیگر هم هنوز همین افراد هوشیار، پسورد جی‌میل شان، شماره شناسامه شان است و رمز کارت بانکی خود را در بقالی با صدای بلند فریاد می زنند.

شرکت هواپیمایی United یکساعت بعد از بروز مشکل سخت افزاری برای یکی از دستگاه های روتر شبکه، مسئله را برطرف کرده و تمام پروازها به حالت عادی بازگشت.

سازمان بورس نیویورک هم مشکل پیش آمده را در نتیجه عدم سازگاری برخی سیستم های مشتریان با نسخه جدید یک نرم افزار بورس اعلام کرد. پس از چهار ساعت توقف فعالیت بورس نیویورک، با انتقال عملیلت به سرورهای پشتیبان که نسخه جدید این نرم افزار بر روی آن نصب نبود، وضعیت بورس در ساعات پایانی روز به حالت عادی بازگشت.

امن و ایمن بمانید ولی هول و دستپاچه نشوید.

   

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *