گزارش های فصلی McAfee

بر اساس جدیدترین گزارش‎های منتشر شده از سوی شرکت McAfee، با شناسایی بیش از 6 میلیون بدافزار، سه ماهه اول سال میلادی جاری تبدیل به یکی از فعال‎ترین دوره‎ها در تاریخ بدافزارها و بدافزارنویسی شد.

برخی از اتفاقات و تغییر روش‎ها در این دوره، تاثیر ماندگاری بر روند تهدیدات در آینده خواهند داشت. فروپاشی شبکه مخرب Rustock که باعث کاهش آمار هرزنامه‎ها (Spam) به میزان سال 2007 میلادی شد و ظهور بدافزارهای طراحی شده برای گوشی‎های همراه هوشمند، از جمله این اتفاقات هستند.

شرکت McAfee علاوه بر انتشار گزارش فصلی “Quarterly Threat Report” که وضعیت تهدیدات امنیتی در سه ماهه اول سال میلادی جاری را منعکس می نماید، دو گزارش دیگر نیز منتشر کرده است. گزارش “In the Dark”، گزارش به روز شده‎ای است از وضعیت تهدیدات امنیتی و ساییری در واحدهای صنعتی-تولیدی و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است. بررسی‎های جدید در این گزارش، نشان می‎دهد که گرچه میزان تهدیداتی که متوجه زیرساخت‎های صنعتی هستند، رو به افزایش است ولی اقدامات پیشگیرانه متناسبی صورت نگرفته است.

گزارش “Mobility and Security” نیز اشاره‎ای به افزایش استفاده و کاربرد چشمگیر وسایل همراه هوشمند (نظیر گوشی ها و Tabletها) دارد. به دنبال آن نیز به تهدیدات امنیتی که این وسایل را در معرض خطر قرار می‎دهند، می پردازد. در پایان نیز توصیه‎هایی برای کاربران و شرکت‎هایی که وابسته به این گونه وسایل Mobile شده‎اند، دارد.

این سه گزارش را می توانید از طریق پیوندهای زیر، دریافت و مطالعه کنید.

“Quarterly Threat” Report:   rp-quarterly-threat-q1-2011

“In the Dark” Report:   rp-critical-infrastructure-protection

“Mobility and Security” Report:   rp-cylab-mobile-security

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *