رقابت سخت بین Apple و بدافزارنویسان

همانطور که هفته گذشته در خبر “بالاخره Apple عکس العمل نشان داد!” اطلاع دادیم، یک برنامه مزاحم به نام Mac Defender با فریب کاربران کامپیوترهای Apple Mac به راحتی بر روی کامپیوتر آنان نصب شده و در ظاهر خود را یک نرم‎افزار ضدویروس نشان می‎دهد که توانسته انواع آلودگی‎ها را بر روی کامپیوتر پیدا کند و اکنون کاربر باید با پرداخت مبلغی، نسخه کامل نرم‎افزار را برای پاکسازی آلودگی ها خریداری کند.

شرکت Apple به سرعت دست به کار شده و روز سه شنبه 10 خرداد، ابزار امنیتی XProtect سیستم عامل Mac OS X را به روز کرد تا قادر به شناسایی این برنامه مزاحم باشد و در هنگام دریافت (Download) آن، به کاربر هشدار لازم را داده و مانع از اینکار شود.

متاسفانه به فاصله چند ساعت بعد از به روزرسانی شرکت Apple، گروه بدافزارنویس نیز اقدام به تغییر ساختار این برنامه مزاحم کردند، به نحوی که که دوباره از دید ابزار امنیتی Apple مخفی مانده و به کارهای خود ادامه داد.

در مقابل شرکت Apple نیز مجدداً ابزار امنیتی XProtect خود را در صبح روز چهارشنبه 11 خرداد و جمعه 13 خرداد به روز کرد تا یکبار دیگر، قادر به شناسایی این برنامه مزاحم شود.

این کشمکش نشان می‎دهد که نویسندگان و گردانندگان این برنامه مزاحم، از این اقدام خود سود می‎برند و هنوز می‎توانند کاربرانی را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کنند وگرنه دلیلی برای سماجت آنان برای به روز نگه داشتن برنامه وجود ندارد.

متاسفانه بروز رسانی ابزار امنیتی XProtect نیز به نحوی طراحی شده که فقط روزی یکبار با سرورهای شرکت Apple در تماس است تا نسخه های جدید را دریافت کند. به همین دلیل نیز چند روزی طول کشید تا نسخه جدید ابزار امنیتی بر روی کامپیوترها نصب و به اجرا درآید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *