بازگشت اصلاحیه فلج کننده مایکروسافت

اصلاحیهشرکت مایکروسافت اصلاحیه امنیتی را که دو هفته قبل به دلیل فلج شدن کامپیوتر بسیاری از کاربران، پس گرفته و از سرویس به روز رسانی خود حذف کرده بود، دوباره منتشر کرد.

اصلاحیه امنیتی شماره MS14-045 بار اول به همراه اصلاحیه های ماهانه ماه میلادی آگوست در روز 21 مرداد منتشر شد. ولی به فاصله کوتاهی پس از انتشار آن، سایت پشتیبانی مایکروسافت پر شد از درخواست های کمک و اعتراض کاربرانی که پس از نصب این اصلاحیه دیگر قادر نبودند کامپیوتر خود را راه اندازی نمایند. 

بیشتر معترضین و درخواست کنندگان کمک، کاربران سیستم عامل Windows 7 نسخه 64 بیتی بودند که پس از نصب اصلاحیه MS14-045 در هنگام راه اندازی کامپیوتر با صفحه مرگبار آبی رنگ مایکروسافت روبرو می شدند. در اغلب موارد کاربران حتی قادر نبودند که در حالت Safe Mode کامپیوتر فلج شده را راه اندازی کنند.

اکنون شرکت مایکروسافت اصلاحیه MS14-045 را یکبار دیگر منتشر کرده است. برای نصب اصلاحیه ترمیم شده، از کاربران خواسته شده تا ابتدا اصلاحیه معیوب را که تحت عنوان KB2982791 در فهرست اصلاحیه های نصب شده بر روی کامپیوتر در بخش Programs & Features در Control Panel قابل رویت است، بطور دستی حذف (uninstall) نمایند و سپس اقدام به نصب اصلاحیه ترمیم شده، نمایند. اصلاحیه جدید تحت عنوان KB2993651 نصب خواهد شد. سرویس های به روز رسانی  مایکروسافت بطور خودکار اینکار را انجام می دهد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *