صفحه آبی مرگبار، سوغاتی اصلاحیه مایکروسافت

اصلاحیه مایکروسافتچند روزی است که شرکت مایکروسافت بی سر و صدا از کاربران می خواهد تا یکی از اصلاحیه های امنیتی این ماه را که بر روی برخی سیستم ها باعث به وجود آمدن صفحه آبی مرگبار Windows می شود، برداشته و حذف کنند.  

اصلاحیه معیوب MS14-045 یکی از 9 اصلاحیه امنیتی برای ماه میلادی آگوست است که سه شنبه 21 مرداد ماه از طرف مایکروسافت منتشر شد. این اصلاحیه برای ترمیم سه نفطه ضعف مختلف در سیستم عامل Windows منتشر شده بود. از جمله نقاط ضعفی که اصلاحیه MS14-045 قرار بود برطرف کند، یک مورد مربوط به Font سیستم عامل و یک مورد هم مربوط به بخش Kernel می شد.

پس از انتشار این اصلاحیه امنیتی، شرکت مایکروسافت گزارشهای متعددی درباره نمایش صفحه آبی مرگبار Windows که حاوی پیام خطای Stop 0x50 بود، دریافت کرد. در فاصله کوتاهی نزدیک به 400 پیام بر روی سایت پشتیبانی مایکروسافت درباره این پیام خطا ثبت شد و تاکنون این پیامها بیش از 55 هزار دفعه توسط بازدیدکنندگان خوانده شده است. این پیام ها بیشتر از سوی کاربران سیستم عامل 64 بیتی Windows 7 نوشته شده بودند.

این کاربران پس از نصب اصلاحیه های جدید این ماه مایکروسافت و راه اندازی مجدد توسط سیستم عامل، در هنگام روشن کردن کامپیوتر با صفحه مرگبار آبی Windows و پیام Stop 0x50 in Win32k.sys روبرو شده بودند و حتی قادر به راه اندازی سیستم خود در حالت Safe Mode هم نبودند.

پس از این واکنش های کاربران، شرکت مایکروسافت اصلاحیه MS14-045 را از سایت به روز رسانی برداشته و آنرا از طریق سرویس های خودکار به روز رسانی هم عرضه نکرد. در صفحه توضیحات مربوط به این اصلاحیه، یک هشدار کوچک گذاشته شد و از کاربران خواسته شد تا اگر این اصلاحیه را نصب کرده اند، آنرا حذف کرده و بردارند. ولی متاسفانه برای بیشتر این کاربران کار از کار گذشته و قادر نبودند سیستم خود را به هر شکلی راه اندازی کنند، مگر با ابزارهای System Restore و راه اندازی با استفاده از CD نصب اولیه کامپیوتر.

اکنون مایکروسافت اصلاحیه MS14-045 را بازگردانده ولی اصلاحیه تنها شامل بخشی از اصلاحاتی است که قرار بود انجام دهد. طبق توضیحات مایکروسافت این اصلاحیه از دو بخش مستقل تشکیل شده است و اکنون با شناسایی بخش معیوب و حذف آن، اصلاحیه بازنگری شده تنها با بخش سالم منتشر گردیده است.

توضیحات کامل درباره اصلاحیه MS14-045 و راهکارهای رفع مشکلات احتمالی ناشی از نصب نسخه اولیه این اصلاحیه، بر روی سایت مایکروسافت ارائه شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *