بازی کامپیوتری روی خودپرداز بانک

یک نفوذگر جوان استرالیایی توانسته یک دستگاه خودپرداز بانک را تبدیل به یک دستگاه بازی کامپیوتری بکند و بر روی آن بازی مشهور و قدیمی Doom را به اجرا در آورد.

شاید بر روی اینترنت، فیلم ماشین لباسشویی که در عرض چند دقیقه از درون متلاشی و منهدم می شود را دیده باشید. این ابتکار جدید با خودپرداز هم ابداع همان منهدم کننده لباسشویی است. این نفوذگر با نام مستعار Aussie50 فعالیت می کند.    

دستگاه خودپرداز ساخت شرکت NCR و مدل Personas است. قسمت های مختلف خودپرداز تغییر داده شده تا تمام امکانات لازم برای یک دستگاه بازی کامپیوتری، نظیر دسته فرمان و اهرم های لازم برای تغییر سرعت و نوع مهمات، فراهم شود.

خوپرداز

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که این نفوذگر از کجا توانسته این دستگاه خودپرداز را به دست آورد و آنرا به چنین روزی بیندازد. اگر او توانسته است، پس نفوذگران و تبهکاران سایبری هم خواهند توانست به خودپردازها دسترسی پیدا کرده و با اطلاع از سیستم داخلی و مکانیزم های آن، عملیات خرابکارانه ای را طراحی کنند.

متاسفانه اینگونه اتفاقات به دفعات افتاده است. برخی از این رویدادها حتی باورکردنی نیست. در یک مورد اخیر، دو نوجوان مدرسه ای اهل کانادا توانستند از روی اینترنت به دفترچه راهنمای استفاده از یک مدل از دستگاه های خودپرداز دسترسی پیدا کنند. آنها در یک زنگ ناهار نیم ساعته، طبق این راهنما، دستگاه خودپرداز در پاساژ محله خود را به حالت سرویس و تعمیر قرار داده و توانستند آمار وجه نقد در داخل دستگاه و مشتریانی که از دستگاه استفاده کرده بودند، را چاپ کرده و از خودپرداز بگیرند.

خوشبختانه تنها کار شیطنت آمیزی که این دو نوجوان کردند، تغییر میزان کارمزدهای دستگاه خودپرداز بود که از مشتریان کسر می شد. این دو نوجوان می توانستند با استفاده از امکانی که برای آزمایش قطعات مکانیکی که اسکناس را از دستگاه به بیرون می دهد، وجود دارد، از دستگاه خودپرداز پول می گرفتند.  

نفوذگر Aussie50 علاقه وافری به قطعات مستهلک شده و اوراقی دارد و به نظر می رسد که در این مورد خاص، وی دستگاه خودپرداز را به روش قانونی از اوراق فروشها تهیه کرده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *