قول و قرار مایکروسافت برای اصلاحیه های جدید

سوءاستفاده از نقطه ضعف سیستم عامل Windows در پردازش فایل های LNK طی روزهای اخیر، ویروس نویسان را به تحرکات فراوانی واداشته است. این در حالیست که شرکت مایکروسافت اعلام کرده که در روز دوشنبه دوم آگوست اصلاحیه مربوط به این نقطه ضعف را منتشر خواهد کرد.
پس از آنکه معلوم شد اولین سوءاستفاده از این نقطه ضعف برای دزدیدن اطلاعات فنی از دستگاه های SCADA ساخت شرکت زیمنس آلمان بوده و ظاهرا هدف این سرقت در وهله اول دستگاه هایی از این نوع که در ایران وجود دارند بوده است (یا ویروس منشا ایرانی داشته است)، اینک گونه های دیگری از ویروس هایی که از این نقطه ضعف بهره می گیرند در حال انتشار در دنیا هستند.
ویروس Downloader-CJX یکی از گونه هایی است که آمار آلودگی بالایی در دنیا را به خود اختصاص داده است. کسانی که از ضدویروس McAfee با آخرین نگارش (در زمان نگارش این مطلب 6059) استفاده می کنند، دربرابر این ویروس و گونه های مشابه آن مصون خواهند بود.
همچنین آخرین نگارش ابزار پاکسازی مستقل McAfee Stinger قادر به شناسایی و پاکسازی ویروس مزبور و تمام گونه های مشابه این ویروس که تاکنون کشف شده اند است. این ابزار در نشانی زیر قابل دریافت است:

http://support.shabakeh.net/support_tools/AntiVirus-Tools/5-Stinger.zip

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *