سایت ضدویروس AVAST هک شد

ضدویروس avastشرکت ضدویروس AVAST که اغلب برای نرم افزارهای امنیتی خانگی و رایگان خود مشهور است، مورد حمله نفوذگران قرار گرفته و اطلاعات شخصی بیش از 400 هزار کاربر از این شرکت به سرقت رفته است.

از دسترس خارج شدن تالار گفتگو (Forum) شرکت AVAST اولین نشانه ای بود که حکایت از بروز اتفاق ناگوار در این شرکت می کرد. تالار گفتگوی forum.avast.com تا زمان نگارش این خبر، کماکان از دسترس خارج بوده و پیام خطای زیر را می توان مشاهده کرد.

 سایت avast

طبق اطلاعیه ای که از سوی مدیرعامل شرکت AVAST منتشر شده، مشخصات 400 هزار نفر از بین 200 میلیون کاربر محصولات این شرکت به سرقت رفته است. این مشخصات شامل نام، نشانی ایمیل و کلمه عبور (رمزگذاری شده) کاربران می شود.

مسئولان AVAST برای اطمینان و تا زمان ایمن سازی سایت forum.avast.com این تالار گفتگو را از دسترس خارج کرده اند. همچنین به کاربرانی که مشخصات آنها به سرقت رفته است، اطلاع داده شده تا در اسرع وقت اقدام به تغییر کلمه عبور خود نمایند.

به نظر می رسد که نفوذگران از نقاط ضعف ابزاری که برای راه اندازی تالار گفتگو استفاده شده، سوء استفاده کرده و به شبکه AVAST دسترسی پیدا کرده اند. شرکت AVAST نیز مانند بسیاری از شرکتها از ابزار نرم افزاری و “متن باز” SMF یا Simple Machine Forum استفاده می کرده ولی متاسفانه به موقع اقدام به به روز رسانی و ارتقاء آن به نسخه های جدیدتر نکرده است.

این اولین باری نیست که شرکت AVAST مورد حمله قرار می گیرد. سال گذشته نیز فرد یا افرادی سعی در تغییر DNS سایت اصلی این شرکت را داشتند تا مراجعه کنندگان به سایت AVAST را به سمت دیگری هدایت کنند. همچنین AVAST اولین و یقیناً آخرین شرکت امنیتی نخواهد بود که مورد حمله و نفوذ قرار می گیرد. پس چه بهتر که بجای ابراز خرسندی در دلمان ! به فکر امنیت سایت سازمان و شرکت خود باشیم تا خدایی ناکرده، ما قربانی بعدی نباشیم.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

یک پاسخ

  1. باز به شرفشون که اعلام کردن و بد نیست بدونید به همه ایمیل زدن . حالا اگه کسپرسکی بود ی خبر میزد از سفر یوجین کسپرسکی به قطب جنوب .

    بهر حال خوشبختانه آوست روی ایران سرویس نداشته و قابل استفاده نبوده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *