اخاذی نفوذگران از یک مرکز جراحی های زیبایی

Computer_securityبنا به گزارش مطبوعات انگلستان، نفوذگران با هدف قرار دادن یکی از مراکز جراحی های زیبایی، به اطلاعات نزدیک به نیم میلیون بیمار این مرکز دست پیدا کرده اند. این هکرها در ماه گذشته با نفوذ به سرورهای گروه پزشکی Harley، که دارای 21 درمانگاه در انگلستان است، اطلاعاتی همچون نام، نشانی، تاریخ تولد، نشانی های ایمیل، شماره های تلفن و جراحی مورد نظر 480 هزار بیمار و مشتری بالقوه این مرکز را جمع آوری و سپس اقدام به اخاذی از Harley کرده اند.

در پی این اتفاق، رئیس هیئت مدیره Harley، با ارسال نامه ای به بیماران این مرکز، ضمن عذرخواهی از آنها، اعلام کرد که نهادهای مسئول از جمله پلیس در جریان این حمله قرار گرفته اند.

هر چند که جزییات کامل این حمله اعلام نشده است اما ناگفته پیداست که انگیزه نفوذگران از این سرقت کاملاً مالی بوده است. کم نیستند افرادی که تمایل به بیان آشکار جراحی ها و اصلاحات زیبایی خود، نداشته باشند. ضمن اینکه دسترسی نشریات زرد به این گونه اطلاعات، می تواند برای بسیاری از افراد از جمله چهره های سرشناس مشکلات فراوانی ایجاد کند.

شفافیت Harley و آگاه کردن پلیس از ماجرا، اقدامی در خور ستایش است. اما فاش شدن اطلاعات هزاران نفر، تنها به واسطه امن نبودن سرورهای یک شرکت یا سازمان، موضوعی تأسف برانگیز است.

در عصر دیجیتال، درز اطلاعات محرمانه مصداق ضرب المثل “آب ريخته جمع شدنى نيست” است و در بسیاری مواقع خسارت ناشی از آن توسط هیچ نهاد یا سازمانی قابل جبران نیست. پس اگر در شبکه شما نیز اطلاعات محرمانه ای وجود دارد که مشتریان به سبب اعتمادشان در اختیار شما قرار داده اند، نه فقط برای اعتبار خود، که برای حفظ حریم خصوصی آنها، از همین حالا به فکر محافظت از آن اطلاعات باشید. شاید فردا دیگر بسیار دیر باشد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *