ایجاد مرکز دفاع سایبری با مشارکت 5 دانشگاه

cyberمعاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تولید 550 فناوری پیشرفته و ایجاد 30 ساختار پژوهشی را خروجی طرح کلان ملی توسعه فناوری‌های کلیدی دانست و گفت: از آنجایی که کشور همواره تحت حملات سایبری بوده و هست در قالب طرح کلان راه‌اندازی مرکز دفاع سایبری، اقدام به تولید روش‌ها و نرم افزارهایی برای دفاع سایبری می‌شود.

به نقل از روزنامه فناوران، وحید احمدی در حاشیه یکصد و پانزدهمین جلسه کمیسیون دایمی‌ شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح کلان طراحی، معماری و راه اندازی مرکز دفاع سایبری را از موضوعات مطرح شده در این جلسه نام برد و خاطر نشان کرد: این طرح با محوریت دانشگاه صنعتی مالک اشتر و با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، علم و صنعت و صنعتی امیرکبیر در حال اجرا است.

دبیر شورای عالی عتف، دستگاه متقاضی این طرح را وزارت دفاع و شرکت ایز ایران ذکر کرد و ادامه داد: براساس گزارشی که ارائه شد این طرح طبق اعتباراتی که به آن اختصاص داده شده است پیشرفت 3 درصدی داشته است. وی با بیان اینکه تاکنون 4 درصد اعتبارات این طرح محقق شده است، گفت: کل مبلغ این طرح 240 میلیارد تومان است که از این میزان 4.5 میلیارد تومان آن از سوی شورای عتف محقق شده و از سوی دستگاه متقاضی نیز معادل این مبلغ اعطا شده است.

احمدی اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد حملات سایبری به تاسیسات هسته‌ای و نفت در کشور بودیم از این رو با اجرای این طرح درصدد راه‌اندازی مرکزی برای تولید نرم‌افزارهایی در ارتباط به دفاع سایبری هستیم که قادر به ارائه روش‌ها و تکنیک‌های مرتبط با مقابله با حملات سایبری باشد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *