Apple

اصلاح یک خطای برنامه نویسی خجالت آور توسط Apple

Apple iOSشرکت Apple با انتشار نسخه به روز شده ای از سیستم عامل Mavericks یک خطای برنامه نویسی خجالت آور را در نحوه تائید و ایجاد ارتباط امن اینترنتی، برطرف کرد. نسخه جدید OS X 10.9.2 بین 460 تا 860 مگابایت حجم دارد و علاوه بر اصلاح این خطای برنامه نویسی، 32 نقطه ضعف مختلف را در این سیستم عامل برطرف می کند.

خطای برنامه نویسی در نحوه تائید و ایجاد ارتباط امن از نوع SSL و TLS بود. اشتباه در بکار بردن دستور ساده GOTO در بخشی از یک برنامه کوچک Apple باعث عدم تائید و برقرار نشدن ارتباط امن و رمزگذاری شده، می گردید. امروزه این نوع اشتباهات برنامه نویسی با استفاده از انواع ابزارهای کنترلی، خیلی زودتر از این باید شناسایی و برطرف گردند.

هر نوع نرم افزار کاربردی بر روی سیستم های عامل OS X 10.9 و iOS 6 و بالاتر که از روش SSL Verify Signed Server Key Exchange استفاده می کرد، گرفتار این خطای برنامه نویسی می شد و با افتادن در چرخه باطل GOTO fail هیچوقت امکان ایجاد ارتباط امن اینترنتی را نداشت.

این خطای برنامه نویسی در سیستم عامل Apple iOS چند روز قبل با انتشار نسخه جدید و ترمیم شده، برطرف شد. اکنون شرکت Apple برای سیستم عامل OS X نیز نسخه جدید و اصلاح شده ای را منتشر کرده است.

همزمان با انتشار نسخه های جدید برای سیستم های عامل، شرکت Apple با اصلاح چهار نقطه ضعف امنیتی در مرورگر Safari نسخه جدید 6.1.2 این مرورگر را منتشر کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *