مک آفی

راهکار جدید McAfee برای شناسایی آنی تهدیدات پیچیده امروزی

مک آفیشرکت McAfee اخیرا راهکار جدیدی به نام Threat Intelligence Exchange برای شناسایی هرچه سریعتر تهدیدات جدید و ناشناخته معرفی کرد.

این راهکار جدید McAfee پاسخی است به تهدیدات پیچیده، قوی و فراگیر امروزی که تغییر شیوه های دفاعی و امنیتی را ضروری کرده است. در زمانی که دولت ها خود عامل انتشار بدافزار هستند و بخش های دفاعی بسیاری از کشورها شروع به طراحی و ساخت مخوف ترین بدافزارها کرده اند، تنها راه واکنش و مقابله، از طریق اقدامات و همکاری های بین المللی است. 

هیچ شرکت امنیتی و یا حتی دولت ها آنقدر قوی و با پشتوانه نیستند که بتوانند به تنهایی به این تهدیدات پاسخ دهند. هیچ دیواره و مرز دفاعی در برابر تهدیدات امروزی موثر نیست. در حالیکه تاکنون ساخت و برپایی این دیواره ها و مرزها، عمده ترین راهکار امنیتی بوده است. منبعد در ارائه راهکارهای جدید امنیتی باید بپذیریم که مرزهای دفاعی ما قابل رخنه و نفوذ پذیر هستند.  

زمان های گذشته را به خاطر بیاورید. دیوارهای بلند به دور قلعه ها و شهرها برای دفاع از ساکنین بر پا می شد ولی دیر یا زود، قوم و قبیله از راه می رسید و با نیروی انسانی بیشتر و یا ابزارهای جدیدتر، دیوارها را فرو ریخته و ساکنین قلعه و شهر را به خاک و خون می کشیدند.

بعدها، طراحان قلعه و شهر فهمیدند که دیوارها به هر حال فرو خواهند ریخت و باید به فکر لایه های دفاعی دیگری در داخل قلعه ها و شهرها باشند. همزمان با دست کشیدن از ساخت دیوار به دور شهرها، توجه و تمرکز از مرزها به درون شهرها و کشور معطوف شد تا هرچه سریعتر بتوان تهدیدات را در بین جریان عادی و روزمره شناسایی و مهار کرد.

اکنون شهرهای پراکنده تبدیل به کشورهای یکپارچه و وسیع شده اند و دیگر به دور کشورها دیوار کشیده نمی شود. به جای آن ارتش، پلیس، نیروهای مردمی و مراکز امنیتی مختلف تشکیل شده است که هر کدام در جایگاه خود وظیفه شناسایی و مقابله با انواع تهدیدات را برعهده دارند.  

این همان روش و راهکار جدید McAfee است. راهکار Threat Intelligence Exchange به نحوی طراحی شده که لایه جدیدی بر روی لایه های امنیتی فعلی و سنتی ایجاد می کند.  

در این راهکار، فرض بر این است که دیواره ها و مرزهای دفاعی و امنیتی از هم فرو خواهد پاشید و باید تهدیدات و حملات را شناسایی و با آنها مقابله کرد و همزمان افراد مسئول را مطلع نمود تا تمهیدات بیشتر و دقیق تری را اعمال کنند.  

McAfee می پذیرد که هیچ دیواره ای به آن حد قوی و مستحکم نیست که در برابر تهدیدات و حملات امروزی درهم نشکند. دقیقا مانند زمانی که باروت و دینامیت از راه رسید و دیگر کشیدن دیوار چندان فایده و معنایی نداشت. راهکارهای امنیتی امروزی نیز باید تغییر کنند تا بتوانند واکنش مناسبی در برابر تهدیدات بسیار قوی تر، پیچیده تر و فراگیرتر نشان دهند.  

یکی از دشواری های امروزی، حمله و تهدیداتی است که از حمایت های دولتی برخوردار هستند و توسط مراکز رسمی و معتبر طراحی و ساخته می شوند. مشابه دلالان اسلحه که در کشورهای بلوک شرق سابق بطور رسمی فعالیت می کردند و می توانستند با تجهیز گروه و فرقه ای، یک کشور یا منطقه را به آشوب بکشند. برای واکنش به این گونه تهدیدات، حداقل باید راهکارهای یکپارچه و کشوری (اگر نه بین المللی) ارائه شود.  

راهکار جدید McAfee دقیقا این تهدیدات را هدف گرفته است. راهکار Threat Intelligence Exchange یک شبکه اطلاعاتی است که از منابع گسترده عمومی، خصوصی و منابع اختصاصی McAfee بهره برده و خبر ظهور و انتشار تهدیدات جدید و تابحال ناشناخته را به سرعت پخش می کند تا هرچه سریعتر قابل شناسایی برای دیگران باشد. به محض شناسایی یک تهدید جدید توسط یکی از استفاده کنندگان از راهکار Threat Intelligence Exchange تمام استفاده کنندگان دیگر این راهکار، بطور آنی در برابر این تهدید مقاوم تر و آماده تر می شوند. بدین ترتیب زمان واکنش به حداقل ممکن می رسد و اهداف بعدی این تهدید کمتر در معرض خطر خواهند بود.  

وقتی یک تهدید گسترده و فراگیر رخ می دهد، دیواره های امنیتی و دفاعی مقاومت چندانی نخواهند داشت. ولی امروزه، ما دائما در معرض این تهدیدات هستیم. برای این شرایط، McAfee راهکاری ارائه کرده که فرض می کند ابزارهای دفاعی و سنتی شما در برابر تهدیدات امروزی شکست خورده و باید بطور خودکار نسبت به تهدیداتی که به داخل سازمان و شبکه های شما نفوذ کرده، واکنش نشان دهد تا عوارض و صدمات آن را مهار و محدود کند.

بطور حتم این پایان راه نیست. راهکار Threat Intelligence Exchange شرکت McAfee به مسابقه سایبری بین خوبها و بدها پایان نمی دهد ولی برتری بیشتری به جبهه خوب ها می دهد تا زمانیکه بدها دوباره حمله و تهدید جدیدی را راه بیندازند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *