روز اصلاحیه

دو اصلاحیه دیگر به اصلاحیه های این ماه مایکروسافت اضافه شد

روز اصلاحیهشرکت مایکروسافت در یک اقدام کم سابقه، روز دوشنبه 21 بهمن ماه اعلام کرد که دو اصلاحیه امنیتی جدید دیگر هم این هفته به همراه پنج اصلاحیه ای که قبلاً اعلام کرده بود، منتشر خواهد کرد. روز سه شنبه 22 بهمن ماه، اصلاحیه های امنیتی ماهانه مایکروسافت برای ماه میلادی فوریه منتشر خواهند شد.

این دو اصلاحیه امنیتی اضافی دارای درجه اهمیت “حیاتی” (Critical) خواهند بود. یکی از این دو اصلاحیه حیاتی، اختصاصاً برای مرورگر Internet Explorer خواهد بود. اصلاحیه حیاتی دوم نیز برای سیستم عامل Windows است که نقطه ضعفی را در بخش VBScript برطرف خواهد نمود.

شرکت مایکروسافت اطلاعیه این ماه خود را که طبق روال هر ماه، یک هفته قبل از عرضه اصلاحیه ها منتشر می کند تا مدیران شبکه خود را از قبل آماده نمایند، بازنگری کرده تا جزئیات این دو اصلاحیه حیاتی جدید را هم شامل شود. 

همانطور که در خبر “اصلاحیه های مایکروسافت این هفته از راه می رسند” مطرح شده بود، عدم عرضه اصلاحیه ماهانه برای مرورگر IE از سوی مایکروسافت باعث تعجب و شگفتی بسیاری از کارشناسان امنیتی شده بود. مایکروسافت در دو سال گذشته، ابتدا یک ماه در میان و سپس هر ماه، یک اصلاحیه اختصاصی برای مرورگر خود منتشر کرده است.

به نظر می رسد که مرحله کنترل کیفیت این دو اصلاحیه جدید زودتر از انتظار مایکروسافت با موفقیت انجام شده و این شرکت تصمیم گرفته که یکماه دیگر منتظر عرضه آنها نماند. برخی از کارشناسان معتقدند که این دو اصلاحیه به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند.

اطلاعات و جزئیات دقیق درباره اصلاحیه های ماه میلادی فوریه مایکروسافت روز چهارشنبه 23 بهمن ماه بر روی وبلاگ شبکه گستر منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *