طراحی فیلترینگ هوشمند به سه دانشگاه سپرده شد

فیلتروزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه در اجرا نشدن فیلترینگ هوشمند هیچ تاملی در کار نیست گفت: فیلترینگ هوشمند کار بسیار پیچیده و دقیقی است که باید با جدیت دنبال شود.

به نقل از روزنامه فناوران، محمود واعظی با اعلام اینکه فعالیت‌ها در خصوص فراهم آوردن بنیه فنی فیلترینگ هوشمند آغاز شده است گفت‌: در این راستا با سه گروه از دانشگاه‌های مختلف برای اجرای این طرح قرارداد منعقد کرده‌ایم که این سه گروه هم زمان کار می‌کنند و هر کدام زودتر به نتیجه رسیدند این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

وی گفت: تلاش این است که در کشور غیر از سایت‌های غیراخلاقی مابقی سایت‌های اینترنت در اختیار مردم قرار گیرد و دنبال این نیستیم که با این مسایل کار تبلیغاتی کنیم و باید نیازهای مردم را درنظر بگیریم.

براساس این گزارش فرایند نامناسب فیلترینگ سایت‌های اینترنتی موضوعی بود که با روی کار آمدن دولت دهم، بیش از گذشته بدان پرداخته شد و کارشناسان و مسوولان بر ضرورت بهبود روند فعلی تاکید کردند.

در نهایت “هوشمندسازی” سیستم فیلترینگ، راهکاری بود که از سوی متولیان این بخش ارایه شد. اما بر سر اجرای این سیستم هم حرف و حدیث‌هایی در گرفت.

چنان که کمیته فیلترینگ اعلام کرد که ما منعی بر اجرای سیستم فیلترینگ هوشمند نداریم اما باید سازوکار فنی آن توسط وزارت ارتباطات فراهم شود.

وزارت ارتباطات اما در واکنش به این موضوع اعلام کرد که در حال حاضر امکان فنی اجرای فیلترینگ هوشمند را نداریم.

این در حالی بود که اخوان بهابادی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی دقیقا خلاف اعلام ناتوانی وزارتخانه گفته بود: در حال حاضر امکان فنی اجرای فیلترینگ هوشمند را داریم و حتی اگر نداشته باشیم هم می‌توانیم این سیستم را خریداری کنیم.

وی همچنین تاکید کرده بود که اراده‌ای به عمد مانع اجرای فیلترینگ هوشمند در کشور می‌شود.

باید منتظر ماند و دید کدامیک از دانشگاه‌های کشور اجرای طرح فیلترینگ هوشمند را به پایان می‌رساند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *