پس از هک شدن تعدادی ایمیل، Yahoo رمز کاربران را تغییر می دهد

yahooشرکت Yahoo تعدادی از کاربران خود را وادار کرده تا رمز عبور خود را تغییر دهند. ایمیل این کاربران اخیراً در یک سلسله حملات مورد سوءاستفاده قرار گرفته و اطلاعات مختلفی از داخل ایمیل ها جمع آوری و سرقت شده است.

به گفته مسئولان Yahoo، نام کاربری و رمز عبور تعدادی از کاربران Yahoo که مورد حمله قرار گرفته اند، احتمالا از سایت ها و شرکت های دیگری که به آنها نفوذ شده، به سرقت رفته است. مسئولان Yahoo به نام سایت ها و موسساتی که مورد حمله و نفوذ قرار گرفته اند، اشاره ای نکرده و تعداد کاربران Yahoo را نیز که تحت تاثیر این حملات قرار گرفته اند، مشخص نکرده اند.

نفوذگران با داشتن نام کاربری و رمز عبور کاربران Yahoo با استفاده از یک ابزار مخرب، به سرعت به حساب کاربری این افراد دسترسی پیدا کرده و محتوای ایمیل های ارسال شده آنان را جمع آوری و سرقت کرده اند. 

شرکت Yahoo کاربرانی را که مورد حمله و نفوذ قرار گرفته اند، وادار می کند تا اقدام به تعریف مجدد رمز عبور کنند و با استفاده از رمز عبور دوم که از طریق شماره تلفن همراه برای کاربر ارسال می شود، هویت و اصالت کاربر تائید می شود. 

استفاده از یک رمز عبور واحد و یکسان جهت دسترسی به سایت ها و سرویس های مختلف، صدمات و خسارات ناشی از لو رفتن و افشا شدن رمز عبورها را چند برابر می کند. 

همواره توصیه می شود که از نام کاربری و رمزهای عبور متفاوت برای دسترسی به سایت ها و سرویس های مختلف استفاده شود تا در صورت لو رفتن یک رمز عبور از یک سایت، خطر و آسیبی از جانب سایت های دیگر، کاربر را تهدید نکند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *