ابزار مخفی مایکروسافت برای پاکسازی ماشین های XP

ابزار مایکروسافتشرکت مایکروسافت قادر خواهد بود تا یکسال بعد از توقف انتشار اصلاحیه های امنیتی برای Windows XP، در شیوع گسترده بدافزارهای جدید، بی سروصدا به ماشین های XP دسترسی پیدا کرده و اقدام به پاکسازی آنها نماید.

ابزار MSRT یا Milicious Software Removal Tool تا تابستان سال 1394 همچنان به روز خواهد شد و از طریق سرویس به روز رسانی Windows Update بطور خودکار بر روی ماشین های Win XP نصب خواهد شد. شرکت مایکروسافت فروردین سال آینده (1393) انتشار اصلاحیه های امنیتی برای سیستم عامل قدیمی Windows XP را متوقف خواهد کرد و تا یکسال بعد از آن، به روز رسانی ابزار MSRT را ادامه خواهد داد.

شرکت مایکروسافت امیدوار است که با ادامه به روز رسانی و از همه مهمتر، نصب خودکار ابزار MSRT، بتواند در صورت ظهور بدافزار مهم و انتشار گسترده آن، با استفاده از این ابزار، ماشین های آسیب پذیر XP را پاکسازی کرده و نجات دهد.

ابزار MSRT بطور مستمر به روز شده و علاوه بر امکان دریافت دستی آن از سایت مایکروسافت، این ابزار نرم افزاری از طریق سرویس به روز رسانی Windows Update ماهانه به همراه اصلاحیه های امنیتی مایکروسافت بر روی ماشین های Windows توزیع می شود.

ابزار MSRT در حقیقت یک ضدبدافزار نیست، بلکه یک نرم افزار پاکسازی است که پس از آلوده شدن ماشین، می توان آنرا جهت رفع اثرات آلودگی بکار گرفت. این ابزار سال 2005 میلادی برای اولین بار از سوی مایکروسافت عرضه شد و ماهانه به روز می شود.

این تصمیم مایکروسافت در ادامه تغییر عقیده این شرکت درباره به روز رسانی و پشتیبانی ضدبدافزار Microsoft Security Essential برای Windows XP یکسال پس از توقف عرضه اصلاحیه های امنیتی برای این سیستم عامل قدیمی، صورت می گیرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *