رایانش ابری

مهاجرت دیتاسنترهای استانی به سمت رایانش ابری

رایانش ابریسرپرست معاونت توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با تجهیز و مدرن سازی مراکز داده استانی، سایت های دستگاههای دولتی به صورت شبکه ای میزبانی می شوند و خدمات یکپارچه دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر انصاری از اجرای پروژه ایجاد ابر دولتی در مراکز داده استانی کشور خبر داد و گفت: ابری شدن مراکز داده در بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های این مراکز، نقش بسزایی را ایفا می کند.

وی تصریح کرد: با وجود امکانی که تجهیز مراکز داده ابری در کشور ایجاد می کند، می توانیم از تمامی ظرفیت‌های مراکز داده‌های استانی به طور بهینه استفاده کنیم و منابع پردازشی و ذخیره‌سازی را باتوجه به نیازهای استان‌ها تقسیم کنیم.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: مراکز داده استانی از لحاظ عملکردی در کشور توزیع شده است و دستگاههای دولتی می توانند با وجود این ابر در دیتاسنترهای استانی به صورت یکپارچه از تمام این ظرفیت ها به نسبت نیازشان بهره مند شوند.

انصاری ادامه داد: با فراهم کردن تجهیزات زیرساختی و نرم افزاری دیتاسنترها به رایانش ابری، از یک مرکز داده با ظرفیت بالا و مرکز داده دیگر با ظرفیت پایین تر استفاده نخواهد شد.

وی با تاکید بر نیاز دستگاههای دولتی در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به دیتاسنترهای مدرن خاطرنشان کرد: این ابر کمک می کند تا از امکانات تمامی دیتاسنتر ها به صورت قابل ملاحظه ای بهره مند شویم.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *