گزارش Gartner: برای ششمین سال، McAfee شرکت پیشگام

موسسه گارتنرموسسه Gartner، یکی از معتبرترین موسسات بین المللی ارزیابی کننده محصولات IT، برای ششمین سال متوالی شرکت McAfee را به عنوان یک شرکت پیشگام (Leader) در زمینه محصولات “حفاظت از دستگاه های کاربران نهایی تحت بسترهای مختلف” یا Endpoint Protection Platforms یا به اختصار EPP معرفی کرد.

براساس گزارش موسسه Gartner که 18 دی ماه منتشر شد، شرکت McAfee قادر بوده تا با درک صحیحی از شرایط محیط کار و نیاز کاربران، امکانات زیر را در محصولات خود فراهم کند.

– قابلیت های مدیریتی و گزارش دهی جامع
– حفاظت از سیستم های عامل و نرم افزارهای مختلف
– کنترل برنامه ها و حفاظت بهینه از بسترهای مجازی

شرکت McAfee که اکنون به عنوان جزیی از شرکت Intel فعالیت می کند، جایگاه دوم را در بازار EPP جهان دارد.

منظور از EPP، راهکارهایی است که قادر به حفظ امنیت جامع کامپیوترها، تلفن های هوشمند و کامپیوترهای خشتی (Tablet) باشند. فعالان این بازار، درخصوص قابلیتهای امنیتی، کیفیت امکانات و راحتی مدیریت، با یکدیگر رقابت می کنند.

موسسه Gartner از طریق یک نمودار منحصر به فرد، وضعیت بازار هر محصول IT و جایگاه شرکت های فعال در آن بازار را نشان می دهد.

نمودار

 جایگاه هر شرکت براساس دو محور “درک بازار” و “قدرت پیاده سازی” تعیین می شود. برای تشخیص میزان هریک از این دو متغیر، براساس نوع محصول IT تحت ارزیابی، عوامل متعددی تعریف می شود. به عنوان مثال برای تعیین میزان “درک بازار” از عواملی نظیر نوآوری، امکانات محصول و بسترهای قابل پشتیبانی استفاده می شود. برای تعیین میزان “قدرت پیاده سازی” نیز عواملی رضایت مشتری و میزان منابع اختصاصی به بخش تحقیق بدافزار و بخش تحقیق و توسعه محصولات به کار می رود.

شرکتهایی که در این نمودار در بخش Leader قرار می گیرند توانسته اند میان “درک بازار” و “قدرت پیاده سازی” تعادلی قابل قبول برقرار کنند. توانایی آنها در مقابله با بدافزارها به صورت حرفه ای، حفاظت داده و یا مدیریت امکانات تمامی محصولاتشان آنها را بالاتر از رقبایشان در بازار قرار داده و بنابراین به نوعی پیشرو در بازار هستند.

در بخشی از گزارش Gartner با ذکر این نکته که در تئوری، هر راهکار امنیتی را می توان دور زد، به خریداران توصیه شده است که بدنبال ابزارهای بازسازی مناسب و راهکارهایی با قابلیت گزارش دهی قوی باشند. به نحوی که اطلاعات جمع آوری شده توسط ابزارهای امنیتی آنقدر کافی باشند تا پس از وقوع حمله علاوه بر نشان دادن زمان، محل و نحوه ورود بدافزار به سیستم، مدیران شبکه را نیز از وجود حفره های امنیتی آگاه سازند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *