نشانی IP

پنجم اسفند ماه پایان مهلت ثبت آدرس‌های IP ایران

نشانی IPاپراتورها و مصرف کنندگان آدرس‌های IP موظفند تا پنجم اسفند ماه سال جاری آدرس‌های IP را در سامانه مدیریت این آدرس‌ها به نشانی ripe.matma.ir ثبت کنند.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، ثبت این آدرس‌ها در راستای اجرای آیین‌نامه جامع ساماندهی آدرس‌های عددی اینترنتی مصوب جلسه ۱۷۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و به منظور ضرورت مهندسی مجدد نشانی‌های عددی اینترنتی در کشور در راستای تکالیف موضوع بند الف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه درخصوص دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت و توسعه کاربردهای جدید مبتنی بر آن صورت می‌گیرد.

بر همین اساس تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که با تابعیت ایرانی در قالب ثبت‌کننده محلی اینترنت، تامین‌کننده نشانی‌های عددی اینترنتی، تامین‌کننده خدمات، واگذارکننده، دریافت‌کننده و IP (اشخاص مستقل از تامین‌کننده) یا مصرف‌کننده که دارای نشانی IP هستند، موظفند حداکثر تا پنجم اسفند ماه سال ۹۲ با مراجعه به سامانه مدیریت آدرس‌های IP نسبت به ثبت آدرس‌های IP خود در این سامانه اقدام کنند.

پس از پایان این مهلت، از مسیریابی و مسیردهی نشانی‌های عددی اینترنتی ثبت‌نشده در سامانه ممانعت به عمل آمده و برابر مصوبه مذکور نسبت به اعمال مقررات و اخذ جریمه اقدام خواهد شد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *