پدافند غیرعامل

تهدیدهای سایبری وزارت نفت بررسی شد

پدافند غیرعاملثبات و استمرار فعالیت ساختار پدافند غیرعامل در وزارت نفت در دیدار وزیر نفت با رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور مورد موافقت قرار گرفت.

به نقل از روزنامه فناوران، به منظور تبیین سیاستها و راهبردهای پدافند غیرعامل در حوزه نفت جلسه ای با حضور وزیر نفت و رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه سردار جلالی گزارشی از عملکرد 10 ساله سازمان پدافند غیر عامل در حوزه نفت ارایه کرد.

در ادامه این دیدار، موضوعاتی از جمله تحریم های اعمال شده و موضوع قرار داشتن وزارت نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی علیه کشور، وضعیت دوره های آموزشی پدافند غیرعامل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های معین و حضور کارکنان وزارت نفت در دوره های مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خصوصی سازی و آسیب پذیری های ناشی از واگذاری های اصل 44 بدون در نظر گرفتن ملاحظات دفاعی و امنیتی، دفاع سایبری در زیرساخت های وزارت نفت (حمله سایبری به زیرساخت های این حوزه در سال 91)، پدافند غیرعامل در وزارت نفت در سه سطح عملیاتی، فنی مهندسی و مدیریتی و راهبردی از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

براساس این گزارش، در این دیدار آسیب پذیری شبکه خطوط لوله گاز، وضعیت ذخیره سازی نفت، گاز و فرآورده های نفتی و نبود ذخیره مناسب برای شرایط بحران و آسیب پذیری ناشی از واگذاری مراکز حیاتی و حساس به بخش خصوصی و عدم وجود دستورالعمل های نظارتی و کنترل بر عملکرد آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *