روز اصلاحیه

اصلاحیه های ماهانه مایکروسافت؛ آخرین اصلاحیه ها برای Win XP

روز اصلاحیهطبق اطلاعیه شرکت مایکروسافت، سه شنبه 24 دی ماه، اصلاحیه های امنیتی ماهانه این شرکت برای ماه میلادی ژانویه منتشر خواهند شد. این اولین مجموعه از اصلاحیه های امنیتی در سال جدید میلادی 2014 است.

این ماه، در مجموع چهار اصلاحیه امنیتی منتشر خواهند شد که هیچکدام دارای درجه اهمیت “حیاتی” (Critical) نیستند. همه اصلاحیه های این ماه فقط دارای درجه اهمیت “مهم” (Important) هستند.

اصلاحیه های امنیتی این ماه نقاط ضعف مختلفی را در سیستم عامل Windows، نرم افزارهای Office و SharePoint و همچنین محصول جدید Dynamics AX برطرف خواهند کرد. بعد از یک مدت طولانی که هر ماه شاهد انتشار یک اصلاحیه امنیتی مستقل برای مرورگر IE بودیم، این ماه هیچ اصلاحیه ای برای این مرورگر منتشر نخواهد شد.

یکی از اصلاحیه های امنیتی این ماه نقطه ضعف شناخته شده ای را در سیستم های عامل Win XP و Win Server 2003 برطرف می کند. شاید این اصلاحیه از آخرین اصلاحیه هایی باشد که برای سیستم عامل قدیمی Win XP منتشر می شود. طبق اعلام مکرر شرکت مایکروسافت، پشتیبانی و انتشار اصلاحیه های امنیتی برای این سیستم عامل 13 ساله از اواخر فروردین ماه سال آینده (1393) متوقف خواهد گردید.

یکی دیگر از اصلاحیه های امنیتی این ماه نقاط ضعفی را در نرم افزارهای Office و SharePoint برطرف خواهد کرد. نسخه های office 2003 الی Office 2013 و همچنین نسخه های SharePoint 2010 الی SharePoint 2013 نیازمند این اصلاحیه هستند. نسخه Office 2003 نیز تقریباً همزمان با سیستم عامل Win XP در فروردین 1393 بازنشسته خواهد شد.

کم تعداد و پایین بودن درجه اهمیت اصلاحیه های امنیتی این ماه می تواند فرصتی برای مدیران شبکه باشد تا به اصلاحیه های عقب مانده و نصب نشده ماههای قبل رسیدگی کنند.

اطلاعات بیشتر و جزئیات اصلاحیه های امنیتی مایکروسافت برای ماه ژانویه، پس از انتشار آنها در روز سه شنبه 24 دیماه، در همین وبلاگ ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *