نام تجاری جدید

تغییر تدریجی نام McAfee

نام تجاری جدیدطبق اعلام مدیرعامل شرکت Intel با شکل گیری نام تجاری جدید Intel Security به تدریج در یکسال آینده شاهد عرضه محصولات جدید امنیتی با این نام جدید خواهیم بود و نام تجاری McAfee به مرور کنار گذاشته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت Intel که در نمایشگاه CES یا Consumer Electronics Show سخنرانی می کرد، خبر از ایجاد نام تجاری Intel Security داد که سپر مشهور قرمز رنگ McAfee را همچنان به همراه خواهد داشت. مهارت و فناوری های امنیتی McAfee با سابقه موفق و تجربیات Intel در ایجاد نوآوری در بازار، تحت نام تجاری جدید Intel Security در هم آمیخته خواهند شد.

حدود سه سال و نیم قبل، شرکت Intel اقدام به خرید شرکت McAfee به ارزش بیش از 7.5 میلیارد دلار کرد. از آن زمان، فعالیت شرکت McAfee بطور مستقل و همچنان با نام تجاری McAfee ادامه داشته و اکنون با اعلام مدیرعامل Intel، مرحله انتقالی McAfee برای یکپارچگی بیشتر با Intel آغاز گردیده است.

شرکت McAfee در سال 1987 توسط بنیانگذار آن، John McAfee، تاسیس شد. بعدها، وی سهام خود را بطور کامل فروخت و از شرکت کناره گیری کرد. ولی نام McAfee همچنان با شرکت باقی ماند. البته برای مدت کوتاهی از اواخر دهه 1990 میلادی تا سال 2004، نام شرکت به Network Associates تغییر یافت ولی دوباره با تصمیم مدیران شرکت، نام McAfee انتخاب شد.

به اعتقاد برخی کارشناسان، دلیل دیر هنگام شرکت Intel برای تغییر نام McAfee، پس از سه سال و نیم از زمان خرید آن، به رفتار و خبرهای جنجال برانگیز موسس شرکت McAfee مربوط می شود. John McAfee همواره فردی پرحاشیه و خبرساز بوده است. در آخرین جنجال، دو سال قبل، وی متهم به قتل همسایه خود با تفنگ شکاری شد.

بنیانگذار شرکت McAfee در واکنش به خبر کنار گذاشته شدن نام تجاری McAfee گفت: “از صمیم قلب برای همیشه از شرکت Intel که یک چنین تصمیمی گرفته تا وابستگی من را با محصولات این شرکت پایان دهد، سپاسگزاری می کنم. خوشحالی من از تصمیم Intel قابل بیان نیست!”.

همانگونه که از سوی مسئولان شرکت McAfee نیز تاکید شده، هیچ تغییر سریع و آنی در عرضه محصولات و خدمات فعلی رخ نخواهد داد. این تغییر نام بیشتر در محصولات خانگی و محصولات جدیدی که در آینده به تدریج عرضه خواهند شد، مشاهده خواهد گردید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *