انتشار بدافزار بین هزاران کاربر از سایت Yahoo.com

امنیت یاهویک تبلیغ مخرب که از طریق سرویس های تبلیغاتی Yahoo برای کاربران به نمایش در می آمده، هزاران بازدیدکننده از سایت های Yahoo.com را در کشورهای مختلف جهان آلوده کرد.

شرکت امنیتی Fox-IT که این اتفاق را کشف کرده است، اعلام نمود کاربرانی که این تبلیغ مخرب در مرورگرهای آنان به نمایش در می آمده، به یک نشانی دیگر که ابزار مخرب Magnitude را بر روی سیستم کاربر به اجرا در می آورده، هدایت می شدند.

ابزار مخرب Magnitude سیستم کاربر را برای یافتن نقاط ضعف امنیتی در نرم افزار Java جستجو می کند و سپس با سوء استفاده از نقاط ضعفی که یافته است، اقدام به نصب و فعال ساختن انواع بدافزارهای دیگر بر روی سیستم قربانی می نماید.

براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط شرکت امنیتی Fox-IT این تبلیغ مخرب از حدود 10 روز قبل فعال بوده و در این مدت هزاران کامپیوتر را در کشورهای مختلف جهان آلوده کرده است. طبق تخمینی که براساس آمار جمع آوری شده، صورت گرفته، این تبلیغ مخرب در هر ساعت باعث آلودگی 27 هزار کاربر شده است. بیشترین میزان آلودگی در کشورهای رومانی، انگلیس و فران مشاهده شده است.

براساس نوع و سوژه تبلیغ مخرب، این تبلیغ برای کاربران Apple Mac و گوشه های هوشمند نمایش داده نشده و لذا هیچ آلودگی نیز بر روی این نوع سیستم ها گزارش نشده است.

شرکت Yahoo ضمن تائید این خبر، به محض اطلاع از این رویداد، اقدام به حذف تبلیغ مخرب از سایت های Yahoo.com نمود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *