برداشت غیرمجاز از خودپردازهای اروپا

ATM-thiefهفته گذشته پلیس اسپانیا اعلام کرد که هشت نفر مظنون به همکاری با گروهی که میلیونها دلار را بصورت غیرمجاز از دستگاه های خودپرداز برداشت کرده اند، دستگیر کرده است.

براساس اطلاعیه ای که وزارت کشور اسپانیا منتشر کرده است، شش رومانیایی و دو مراکشی بازداشتی متهم هستند که در فوریه 2013 با کارتهای بانکی دستکاری شده در 446 برداشت غیرمجاز از ماشینهای خودپرداز در شهر مادرید، در مجموع 392 هزار دلار را سرقت کرده اند. همچنین این افراد متهم اند در دسامبر 2012 نیز مبالغی هنگفت را به همین روش برداشت کرده اند.

این دستگیری ها در ادامه بازداشتهایی است که توسط مقامات آمریکایی و آلمانی در ارتباط با دو کلاهبرداری بزرگ از بانک عمانی Muscat و بانک اماراتی RAK BANK انجام شده است. در اولین کلاهبرداری، در 22 دسامبر 2012، در پی 4500 برداشت با کارتهای دستکاری شده، 5 میلیون دلار از بانک RAK BANK برداشت شد. در دومین کلاهبرداری نیز سارقان در روزهای 19 و 20 فوریه 2013 و در کمتر از 10 ساعت 40 میلیون دلار از حسابهای بانک Muscat خارج کردند.

این سرقتهای برنامه ریزی شده با استفاده از شبکه ای از افراد که در 20 کشور بطور همزمان اقدام به برداشت پول از طریق کارتهای بانکی جعلی می کردند، انجام شده بود.

دادستان نیویورک دستور دستگیری 8 فرد را در ماه می و 6 نفر را در اوایل نوامبر صادر کردد. این اعضای فعال در شهر نیویورک، 2.8 میلیون دلار از بانک RAK BANK از طریق 140 دستگاه خودپرداز در نیویورک سرقت کرده بودند.

براساس اسناد دادگاه نیویورک، محدودیت برداشت از کارتهای پیش پرداخت شده (Prepaid Card) شرکتهای MasterCard و Visa افزایش یافته بود. این افزایش محدودیت بدنبال سوءاستفاده از ضعف های موجود در پردازشگرهای کارتهای اعتباری در آمریکا و هند انجام شده بود.

اسپانیا اعلام کرده است که دستگیری های اخیر توسط پلیس این کشور پس از آن بود که آلمان یکی از اعضای کلیدی که پردازشگرهای کارتهای اعتباری را با غیرفعال کردن امکانات امنیتی آنها، نظیر کنترل سقف پرداخت، دستکاری می کرده، صورت گرفته است.

دستگیر شدگان در اسپانیا برای برداشت غیرمجاز، شماره و دیگر مشخصات کارت های سرقتی را در کارتهای جعلی شبیه سازی می کردند.

در ویدیویی که پلیس اسپانیا منتشر کرده است، دستگاه های رمزنگاری کارت اعتباری، یک هزار کارت های پلاستیکی با نوار مغناطیسی و تجهیزات کامپیوتری از محل دستگیری این متهمان کشف شده است. جالب آنکه که دستگاه های رمزنگاری ضبط شده همگی از مدل MSR605 بوده اند که براحتی با قیمت کمتر از 200 دلار در سایتهایی همچون Amazon و eBay قابل تهیه می باشد.

وزارت کشور اسپانیا گفته است که هر چند که با آمریکا برای این دستگیری ها همکاری نزدیکی داشته است اما موفق به شناسایی گروه اصلی نشده اند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *