افشاگر

افشاگری های جدید؛ از کامپیوترهای نو آلوده تا شنود iPhone

افشاگرطبق جدیدترین افشاگری ها علیه سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA)، در سال 2008 میلادی این سازمان در حال طراحی و تهیه ابزار جاسوسی قدرتمندی برای شنود کامل مکالمات و اطلاعات گوشی های همراه iPhone بوده است. همچنین سازمان NSA با رصد و ردیابی سفارشات خرید کامپیوتر، قبل از حمل آنها، اقدام به نصب ابزارهای جاسوسی و بدافزار بر روی کامپیوترهای نو می کرده است.

این اخبار، افشاگری های جدید Edward Snowden، پیمانکار سابق سازمان NSA و افشاگر مشهور آمریکایی است که در شماره جدید مجله آلمانی “اشپیگل” (Der Spiegel) منتشر شده است.

ابزار جاسوسی iPhone که نام DROPOUTJEEP بر روی آن گذاشته شده بود، در سال 2008 میلادی در مرحله طراحی و ساخت بوده است. در نسخه اولیه آن، قرار بوده که با تماس مستقیم با گوشی های iPhone این ابزار جاسوسی بر روی دستگاه نصب گردد. طراحی این ابزار نشان می دهد که در نسخه های بعدی، انتشار ابزار DROPOUTJEEP کاملا مانند یک بدافزار صورت می گرفت.

ابزار جاسوسی DROPOUTJEEP قابلیت دریافت و ارسال فایل، دسترسی به دفتر تلفن iPhone، شناسایی موقعیت جغرافیایی گوشی و یافتن نزدیک ترین آنتن مخابراتی را داشته است. تمام ارتباطات رد و بدل شده بین ابزار جاسوسی با مرکز فرماندهی آن، بدون اطلاع کاربر iPhone و به همراه ارتباطات SMS و GPRS به صورت رمزگذاری شده، انجام می شده است.

شرکت Apple با انتشار اطلاعیه ای هرگونه ارتباط با سازمان NSA جهت طراحی و ساخت چنین ابزار جاسوسی iPhone را رد و اطلاع از وجود ابزاری بنام DROPOUTJEEP را تکذیب کرده است.

در یک افشاگری دیگر نیز که جدیداً منتشر شده، سازمان امنیت ملی آمریکا به رصد و ردیابی سفارشات خرید کامپیوتر توسط موسسات و افراد مهم و مشهور متهم شده است. طبق اسناد منتشر شده، واحد TAO یا Tailored Access Operations در سازمان NSA که مسئولیت نفوذ به انواع کامپیوترها را برعهده داشته، موفقیت های زیادی در این زمینه کسب کرده است. ماموران TAO پس از شناسایی و ردیابی سفارشات خرید کامپیوتر توسط شرکتها و افراد مورد نظرشان، در مرحله حمل دستگاه های نو و جدید، اقدام به آلوده ساختن و نصب ابزارهای جاسوسی بر روی این کامپیوترها می کرده اند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *