بررسی نتایج اولین نظرسنجی شبکه گستر؛ ایمن سازی Windows

اولین نظرسنجی شبکه گستر از مجموعه نظرسنجی‎های ماهانه در سال جاری، اردیبهشت ماه برگزار شد و نتایج و آمار امیدوار کننده و دلگرم کننده‎ای را نشان داد. نظرسنجی شماره یک شبکه گستر درباره “ایمن سازی سیستم‎های عامل Windows و اهمیت اینکار برای کاربران” بود.

از بین 435 شرکت کننده در این نظرسنجی، تقریباً 97 درصد از پاسخ دهندگان، به اهمیت اصلاحیه‎های امنیتی مایکروسافت توجه دارند. به همین دلیل نیز بیش از 80 درصد از این افراد، حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ انتشار اصلاحیه‎های ماهانه مایکروسافت اقدام به دریافت و نصب آنها می‎کنند. از این میزان، 20 درصد نظردهندگان در روز اول، 25 درصد در روز دوم و 30 درصد در یک هفته اول از زمان انتشار، اقدام به نصب اصلاحیه های مایکروسافت می‎کنند.

برای نصب اصلاحیه‎های امنیتی مایکروسافت، 50 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، از ابزار بروزرسانی رایگان مایکروسافت (WSUS) استفاده می‎کنند. 35 درصد باقیمانده نیز بطور دستی اقدام به نصب می‎کنند.

از لحاظ اطمینان از کارایی اصلاحیه‎های امنیتی و سازگاری آنها با دیگر نرم‎افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه سازمان‎ها و شرکت ها، دو دیدگاه با میزان رای تقریباً برابر وجود دارد. 57 درصد از نظردهندگان، قبل از نصب قطعی اصلاحیه‎ها، آنها را در محیط کنترل شده، آزمایش می‎کنند. در حالیکه 42 درصد بدون آزمایش، اقدام به نصب قطعی اصلاحیه‎ها در کل شبکه می‎نمایند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی، افراد و مدیرانی هستند که مسئولیت شبکه‎های سازمان و شرکت خود را برعهده دارند. 45 درصد از این موسسات دارای شبکه‎هایی با حداکثر 100 کاربر و 35 درصد دارای شبکه‎هایی با 100 الی 500 کاربر هستند. 20 درصد مابقی موسسات نیز دارای شبکه‎هایی با بیش از 500 کاربر می باشند.

نظرسنجی شماره دو شبکه گستر از هفته دوم خرداد ماه آغاز شده است. این نظرسنجی درباره مرورگرها (Browser) و دلیل انتخاب و استفاده کاربران از هر یک از مرورگرهای رایج در بازار است.

شرکت در نظرسنجی شماره 2

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

2 پاسخ

  1. با سلام و عرض خسته نباشید
    به نظر می رسید طراحی سوالات می تواند کمی بهتر از این انجام گیرد و اطلاعات و جنبه های بیشتری از موضوع را پوشش دهد. با تشکر

    1. خوشحال می شویم از سوالات مورد نظر شما مطلع شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *