سرقت نامه‎های Hotmail

به دلیل وجود یک نقطه ضعف برنامه‎نویسی در سایت Hotmail مایکروسافت، افراد غیرمجاز توانستند به راحتی به نامه‎های کاربران Hotmail دسترسی پیدا کنند.

برای سوءاستفاده از این نقطه ضعف، افراد خلافکار اقدام به ارسال انبوه نامه‎های الکترونیکی که در ظاهر از طرف شرکت Facebook هستند، کردند. در داخل این نامه یک برنامه مخرب کوچک وجود دارد که باعث می‎شود تمام نامه‎های Hotmail کاربر به نشانی الکترونیکی که توسط افراد خلافکار تعیین شده است، ارسال شوند. در این روش کاربر باید وارد Hotmail شود و فقط نمایش (Preview) نامه، کافی است تا آن نامه برای افراد خلافکار ارسال شود.

برنامه مخربی که بر روی کامپیوتر قربانی فعال می‎گردد، باعث می‎شود تا دستوری به سرور hotmail ارسال شود تا سرور تمام نامه‎های کاربر را به نشانی داده شده، بفرستد.

حدود یک هفته قبل، این نقطه ضعف توسط شرکت Trend Micro کشف و شناسایی شده و به اطلاع مسئولان شرکت مایکروسافت رسید. شرکت مایکروسافت نیز سریعاً اقدام به اصلاح آن کرد.

سوءاستفاده از این نقطه ضعف گسترده نبوده ولی مشخص نیست که نامه‎های کدام کاربران Hotmail و در چه کشورهایی مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته‎ است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *