گوگل

درخواست دولت ها از Google برای حذف اطلاعات

گوگلطبق آمار جدید ارائه شده از سوی شرکت Google، در شش ماهه ابتدای سال میلادی جاری، میزان درخواست های دولت های جهان از این شرکت برای حذف اطلاعات منتشر شده از سوی کاربران، رشد چشمگیری داشته است. اغلب این درخواست ها جنبه سیاسی داشته اند.

به نظر می رسد که دائما افراد بیشتری برای انتشار اخبار و نظرات خود از سرویس های مختلف Google استفاده می کنند و به همین نسبت نیز دولت ها و ارگان های مختلف، بیشتر نگران برملا شدن اطلاعات و یا افشای تصمیماتی هستند که می تواند صدمات و خسارات جبران ناپذیری را به سوابق و فعالیت های سیاسی مقامات وارد آورد.

تعداد درخواست های دریافتی توسط Google جهت حذف اطلاعات و محتوای منتشر شده در سرویس های مختلف این شرکت، 68 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. در شش ماهه اول سال میلادی جاری، 3800 درخواست برای حذف 25 هزار فقره اطلاعات و محتوای مختلف به شرکت Google رسیده است.

شرکت Google از سال 2010 میلادی گزارش های شش ماهه ای تحت عنوان Transparency Report منتشر می کند که حاوی آمار درخواست های دریافتی از دولت ها و مراکز مختلف در جهان برای حذف اطلاعات منتشر شده توسط افراد مختلف بر روی سرویس های گوناگون Google می باشد. این اقدام Google در جهت شفاف سازی فعالیت های این شرکت انجام می شود.

جدیدترین آمار نشان می دهد که کشورهای ترکیه و روسیه بیشترین تعداد درخواست ها را در شش ماهه گذشته داشته اند.

تعداد درخواست های دولت ترکیه نسبت به دوره شش ماهه قبل، ده برابر شده و به 1100 درخواست رسیده است. دو سوم این درخواست ها مربوط به حذف مطالب توهین آمیز به آتاتورک، اولین رئیس جمهور این کشور و همچنین حذف مطالب مرتبط با اشاعه فحشا و قمار بوده است.

تعداد درخواست های دولت روسیه نیز دو برابر شده و به 257 درخواست در شش ماهه گذشته رسیده است. بیشتر این درخواست ها درباره حذف نرم افزار از فروشگاه Google Play و فایل های ویدئویی از سایت YouTube بوده اند.

تعداد درخواست های دولت آمریکا نیز 70 درصد افزایش یافته و به 340 درخواست رسیده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *