ویندوز 8

استفاده کنندگان از نسخه آزمایشی Win 8.1 مراقب باشند

ویندوز 8شرکت مایکروسافت به استفاده کنندگان از نسخه آزمایشی Windows 8.1 هشدار داد که از اواخر دیماه (15 ژانویه 2014) که اعتبار این نسخه به پایان می رسد، باید از نسخه نهایی آن استفاده کنند و یا به سیستم عاملی که قبل از Windows 8.1 استفاده می کردند، باز گردند. ادامه استفاده از نسخه آزمایشی پس از این تاریخ، باعث می گردد که کاربر به برخی از اطلاعات خود دیگر دسترسی نداشته باشد.

شرکت مایکروسافت که اصطلاح Preview را برای این نسخه آزمایشی  بکار می برد، با انتشار اطلاعیه ای ضمن اعلام پایان اعتبار نسخه Preview از کاربران خواسته است تا در فرصت باقیمانده، نسخه نهایی Windows 8.1 را جایگزین آن نمایند. نسخه Windows 8.1 Preview تابستان سال جاری عرضه گردید.

کاربرانی که نسخه آزمایشی Windows 8.1 را بر روی سیستم عامل Windows 8 نصب کرده اند، می توانند به رایگان سیستم خود را به نسخه نهایی ارتقاء دهند. ولی کاربران سیستم های عامل Windows XP/Vista/7 یا باید نسخه Preview را حذف کنند و به سیستم عامل قبلی خود بازگردند و یا هزینه ارتقاء به Windows 8.1 را پرداخت کنند.

البته هیچیک از سیستم های عامل Windows Vista یا Windows XP قادر به ارتقاء مستقیم به Windows 8.1 نخواهند بود و باید ابتدا نسخه Windows 8 را نصب نمایند و سپس آنرا به نسخه 8.1 ارتقاء دهند. شرکت مایکروسافت دستورالعملی را نیز در سایت پشتیبانی خود برای ارتقاء این سیستم های عامل قدیمی منتشر کرده است.

بعد از ارتقاء به نسخه نهایی Windows 8.1 احتمالا باید برخی از نرم افزارهای کاربردی مجددا بر روی سیستم نصب گردند. این مورد حتی برای کاربرانی که از Windows 8 به نسخه 8.1 ارتقاء می یابند، صدق می کند.

طبق آخرین آمار، در حال حاضر کمی بیشتر از 10 درصد از کامپیوترهایی که انواع مختلف Windows را دارند، از نسخه های Windows 8/8.1 استفاده می کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *