Edward Snowden

Snowden، افشاگر آمریکایی دسترسی قانونی به اطلاعات داشته

Edward Snowdenاکنون پس از گذشت شش ماه، مقامات ارشد سازمان امنیت ملی (NSA) آمریکا حاضر به صحبت درباره جزئیات سرقت اطلاعات توسط Edward Snowden، پیمانکار سابق این سازمان و افشاگر مشهور، شده اند.

یک مقام ارشد سازمان NSA که ریاست کمیته تحقیق درباره ابعاد و تاثیر فعالیت های Snowden را بر عهده دارد، اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی، اعلام کرد که دسترسی به اطلاعات سرقت شده توسط Snowden با استفاده از مجوزهای دسترسی رسمی و قانونی بوده که بعنوان مدیر سیستم (System Admin) در اختیار او گذاشته شده بود. Snowden به آسانی تمام اطلاعاتی را که برای او قابل دسترسی بوده، در یک محل جمع آوری کرده و سپس در یک موقعیت مناسب همه آنها را برداشته و رفته است.

میزان اطلاعاتی که Snowden توانسته از سازمان NSA سرقت کند، از همان ابتدا مورد بحث و مناقشه بوده است. روزنامه نگارانی که با Snowden در افشای اطلاعات همکاری می کنند، گفته اند که تا بحال فقط نوک سوزنی از اطلاعاتی که در اختیار اوست، منتشر شده است. در مصاحبه تلویزیونی، مقام ارشد NSA گفت که “او با افرادی که عدد 1.7 میلیون را برای تخمین تعداد اسناد سرقت شده مطرح کرده اند، چندان مخالفتی ندارد.”

به گفته این مقام ارشد NSA مهمتر از تعداد اسناد سرقت شده، افشای بخشی از اطلاعات است که می تواند گستردگی و میزان اطلاع و آگاهی سازمان NSA و دیگر ارگان های امنیتی آمریکا را نشان دهد و همچنین محدودیت های اطلاعاتی این مراکز را برملا کند.

به نقل از برخی مقامات آگاه در دولت آمریکا، صدها نفر ساعت صرف شبیه سازی فعالیت های Snowden در سازمان NSA شده تا مشخص گردد که دقیقا چه اسناد و مدارک توسط او سرقت شده است و با این حال هنوز آمار کامل و دقیقی به دست نیامده است.

همچنین از ترس اینکه شاید Snowden ویروس و یا برنامه های جاسوسی بر روی سیستم ها و شبکه سازمان NSA کار گذاشته باشد، تمام دستگاه هایی که Snowden به آنها دسترسی داشته، جمع آوری شده است. حتی کابل های شبکه متصل به این دستگاه ها تعویض شده اند. هزینه این اقدامات بالغ بر ده ها میلیون دلار برآورد شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *