سازمان بورس

سیستم نرم‌افزاری کارگزاران بورس مختل شد

سازمان بورسسیستم نرم‌افزاری کارگزاری‌ها که اغلب از پشتیبانی نرم‌افزاری رایان هم‌افزا استفاده می‌کنند، روز شنبه برای چندمین بار مختل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اختلال‌های مکرر سیستم‌های نرم‌افزاری کارگزاری‌ها و معاملات برخط معامله‌گران آنلاین همچنان ادامه داشته و با وجود افزایش تعداد دفعات معاملات و رکورد‌شکنی‌های بورس این سیستم‌ها نیز در میزان اختلال و قطعی بر رکورد خود افزوده‌اند.

بنابر این گزارش، سیستم‌های نرم‌افزاری کارگزاری‌ها که با عنوان نرم‌افزار حسابداری شناخته می‌شود با قطعی‌های پیاپی مواجه شده و روند کاری آنان را با اختلال مواجه کرده است.

این اختلال نرم‌افزاری اغلب مربوط به شرکت نرم‌افزاری رایان هم‌افزا است که پیشتر درباره اختلال در سیستم معاملات برخط معامله‌گران آنلاین سابقه قطعی و اختلال داشته است، برخی دیگر از کارگزاری‌ها نیز از وجود اختلال در خدمات نرم‌افزاری تدبیر پرداز انتقاداتی را مطرح کرده‌ بودند.

با توجه به رشد اخیر بازار سرمایه و حضور میلیونی سرمایه‌گذاران در این بازار، ایجاد چنین اختلال‌هایی در شأن و درخور چنین بازاری نبوده و مسئولان ذی‌ربط باید هر چه سریعتر در مورد این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

بنابر این گزارش پیش از این برخی مدیران عامل کارگزاری ها از انحصاری بودن خدمات نرم‌افزاری بازار سرمایه انتقاد کرده و خواستار ارتقاء سیستم‌های نرم‌افزاری و ورود شرکت‌های جدید به این بازار شده بودند.

بسیاری از معامله‌گران با وجود چنین اختلالی در سیستم معاملات که بعضا در زمان عرضه‌های اولیه نیز رخ داده است متحمل زیان‌های سنگینی شده‌اند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *