هر ایرانی یک سفیر مجازی است

hamayesh روابط عمومی همایش ملی جامعه و فضای مجازی در بیانیه‌ای رفتارهای غیراخلاقی اخیر برخی شهروندان در فضای مجازی را تقبیح کرد و خواستار درک و فهم صحیح الزامات جدید زندگی در فضای مجازی شد.

به نقل از روزنامه فناوران، روز گذشته روابط عمومی همایش ملی جامعه و فضای مجازی در واکنش به اظهارات ناشایست برخی کاربران ایرانی در روزهای اخیر بیانیه‌‌ای صادر کرد.  

در بخشی از این بیانیه آمده است: بایسته است جامعه شهروندی که در این فضا مبدل به جامعه شبکه‌وند می‌شود به اعمال و رفتار خود و دیگری واقف باشد و به مصداق روایت «مومن آیینه مومن است» به نقد رفتارهای نابه جای فردی و جمعی اقدام کند و متذکر خطاها باشد.

این بیانیه می‌افزاید: جامعه ایرانی باید به اصالت و جایگاه بالنده خود اشراف داشته باشد و هیچگاه غفلت و فراموشی منجر به حرکاتی نشود که با کژکارکردی و شکل دادن تصویری مخدوش از بخش یا بخش‌هایی از جامعه به وجود آورد و به ایجاد فضایی مکدر و آلوده دامن بزند.

 نهادها و دستگاه‌های دولتی و مدنی نیز ضمن فرهنگ‌سازی و اشاعه آداب و روش‌های صحیح بهره‌برداری از این فضا در ایجاد و پایش فضایی امن اهتمام داشته باشند.

همانطور که رفتارهای بروز یافته در فضای مجازی برخاسته از شرایط جامعه است، مسایل پدید آمده در این فضا، جامعه را نیز متاثر می‌کند.

هر شهروند ایرانی در فضای مجازی سفیر جامعه ایرانی است. بیاییم در برابر رفتارهای خود و دیگران مسئول باشیم.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *