نفوذ NSA به بیش از 50 هزار شبکه در جهان

nsa usaسازمان امنیت ملی (NSA) آمریکا برای جمع آوری اطلاعات به بیش از 50 هزار شبکه در جهان نفوذ کرده و علاوه بر آن، در 20 نقطه مهم به فیبرهای نوری اصلی که ترافیک اینترنت را بین قاره های جهان انتقال می دهند، دسترسی مخفیانه داشته است.

براساس اطلاعات جدیدی که از سوی Edward Snowden، افشاگر مشهور آمریکایی، منتشر شده، سازمان امنیت ملی آمریکا یک بدافزار ویژه ای را با نام Implant بر روی بیش از 50 هزار سیستم در شبکه های کامپیوتری مختلف در جهان نصب کرده است.

اطلاعات افشا شده جدید از یک گزارش محرمانه که در سال میلادی 2012 توسط سازمان NSA تهیه و در اختیار سازمان های امنیتی استرالیا، کانادا، انگلیس و نیوزلند گذاشته شده، به دست آمده است.

چندماه قبل، روزنامه The Washington Post افشا کرد که این نوع بدافزارهای خاص توسط یک گروه متخصص به نام Tailored Access Operation در داخل سازمان امنیت ملی آمریکا طراحی و ساخته می شوند. این ابزارهای مخرب قادر هستند به انواع تجهیزات شبکه، نظیر روتر، سوئیچ و فایروال ها نفوذ کنند و ترافیک عبوری از این دستگاه ها را تحت نظر داشته باشند.

بدافزار Implant قادر است حتی پس از به روزرسانی بسترهای نرم افزاری و تجهیزات سخت افزاری به حیات و فعالیت خود ادامه دهد. این بدافزار می تواند اطلاعات رد و بدل شده بین میزان خود و دیگر سیستم ها را جمع آوری کند، داده های ذخیره شده در نقاط مختلف شبکه را شناسایی و در صورت لزوم آنها را به نقطه خاصی ارسال کند و همچنین دیگر شبکه های هم جوار و آسیب پذیر را تشخیص داده و به آنها نفوذ کند.

براساس گزارش محرمانه سازمان NSA که اکنون افشا شده، در سال 2012 میلادی پیش بینی شده بود که تعداد بدافزارهای Implant نصب و فعال شده تا پایان سال 2013 به حدود 85 هزار مورد برسد.

همچنین در این گزارش به دسترسی غیرمجاز و مخفیانه سازمان NSA به فیبرهای نوری اصلی در جهان که ترافیک اینترنت بین قاره ها را انتقال می دهند، اشاره شده است. NSA در 20 نقطه مهم که اغلب خارج از خاک کشور آمریکا بوده، به این کابل های اینترنت دسترسی داشته است.  

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *