ایمیل سرور مایکروسافت

مایکروسافت به شایعات Exchange پایان داد

ایمیل سرور مایکروسافتشرکت مایکروسافت به شایعات اخیر درباره توقف و عدم عرضه نسخه های جدید از نرم افزار Exchange Server پایان داد و خود را متعهد دانست که همچنان به تولید و عرضه این نرم افزار پست الکترونیکی محبوب ادامه دهد.

مسئولان مایکروسافت برای اطمینان خاطر کاربران اعلام کردند که کار بر روی نسخه جدید Exchange Server مدتهاست که آغاز شده ولی به دلیل فاصله زمانی چند سال بین انتشار نسخه های جدید این نرم افزار، ایجاد تردید در بین کاربران قابل درک است.

فاصله زمانی بین Exchange 2010 و Exchange 2013 تقریبا به چهار سال رسید. قبل از آن نیز، بین انتشار نسخه های 2007 و 2010 این نرم افزار، سه سال فاصله بود.

برخی از این شایعات از حمایت و پشتیبانی سرسختانه مایکروسافت از محصول Office 365 که بصورت یک سرویس ابری (Cloud Service) عرضه می شود، سرچشمه می گیرد. سرویس Exchange نیز به قیمت نازلی به همراه Office 365 قابل خریداری است.

شرکت مایکروسافت حرکت به سمت فناوری ابری (Cloud) را با جدیت آغاز کرده است. حتی اخیرا ساختار این شرکت دستخوش تغییر و تحول شد تا از یک شرکت صرفا فروشنده بسته نرم افزار تبدیل به یک شرکت ارائه دهنده خدمات و سرویس های نرم افزاری شود.

ولی مسئولان مایکروسافت قبول دارند که کاربران و موسسات به تدریج و در یک بازه زمانی طولانی در جهت بکارگیری فناوری ابری حرکت خواهند کرد. لذا خود را متعهد می داند که همچنان به عرضه محصولات نرم افزاری به شکل سنتی و بصورت بسته های قابل نصب بر روی ماشین های کاربران و سایت های کامپیوتری موسسات، ادامه دهد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *