وزیر ارشاد:فیس بوک باید رفع فیلتر شود

fbookقید غیرقانونی برای دسترسی به شبکه های اجتماعی باید برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه «نشست فعالان حوزه رسانه های دیجیتال» در پاسخ به این پرسش که «آیا ممکن است شرایطی رقم بخورد که دسترسی راحتی به فیس بوک به وجود بیاید؟» گفت: مگر در حال حاضر دسترسی راحت نیست؟ به هر حال موضوع فیس بوک مربوط به کمیته فیلترینگ است که مستقیما زیر نظر وزارت ارشاد نیست و ما فقط یک نماینده در این کمیته داریم. با مجموعه دوستانی که در آن کمیته هستند باید صحبت شود چرا که نه تنها فیس بوک بلکه سایر شبکه ها اجتماعی نیز باید قابل دسترسی باشند و قید غیرقانونی برای دسترسی به آنها برداشته شود.

با فیلترینگ نمی توان جلوی دسترسی آزاد به اطلاعات را گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز انتقال آزاد اطلاعات به راحتی صورت می گیرد و ماهم چاره ای جز تسهیل این انتقال نداریم، با فیلترینگ نمی توان جلوی دسترسی آزاد به اطلاعات را گرفت.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم «نشست فعالان رسانه های دیجیتال» که شامگاه دوشنبه (13 آبان ماه) در تالار وحدت تهران برگزار شد، با بیان این که نمی توان با هیچ راهی مانع ارتباطات جهانی شد، اظهار کرد: ما چاره ای جز تولید محتوا نداریم. همانطور که در حوزه شبکه های تلویزیونی نتوانستیم با ایجاد پارازیت و ممانعت از نصب دیش مانع دسترسی به این شبکه ها شویم، نمی توانیم با فیلترینگ هم تاثیری در دسترسی به اطلاعات داشته باشیم.
 
او ادامه داد: باید به فکر راههای دیگری مانند تولید محتوای بهتر باشیم تا مثلا در حوزه تلویزیونی مخاطب سمت شبکه های بیگانه کشیده نشود. همچنین در حوزه رسانه های دیجیتال هم باید تولید محتوای قوی صورت بگیرد تا بتوانیم از فرهنگ بومی خودمان حراست کنیم.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *