سیم کارت

اپراتورها باید هویت مشترکان قدیمی را دوباره کنترل کنند

سیم کارتمعاون نظات و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه اپراتورهای تلفن همراه، اجازه فعال کردن هیچ سیم‌کارتی را بدون احراز هویت فرد درخواست کننده ندارند، افزود: برخی افراد برای انتفاع، سیم‌کارت‌های ثبت شده خود را در بازار غیررسمی به فروش می‌رسانند.

به نقل از روزنامه فناوران، وی گفت: اپراتورهای تلفن همراه، هم‌اکنون اجازه ندارند بیش از 10 سیم‌کارت به نام یک فرد ثبت‌نام و فعال کنند و سازمان تنظیم مقررات از سال گذشته با صدور دستورالعملی، فروش انبوه سیم‌کارت را ممنوع کرده است.

حسن رضوانی گفت: هم‌اکنون، هیچ سیم‌کارت بدون هویتی در بازار وجود ندارد و اپراتورها ملزم شده‌اند، علاوه بر محدویت ثبت‌نام سیم‌کارت جدید، مباحث مربوط به هویت سیم‌کارت‌های قبلی را نیز اصلاح کنند.

رضوانی با درخواست از اپراتورهای تلفن همراه برای نظارت بیشتر بر دفاتر رسمی و نمایندگی‌ها افزود: لازم است مراجع ذی‌ربط و دستگاه‌های صنفی نظارت بیشتری بر خرید و فروش سیم‌کارت در بازار غیررسمی داشته باشند و مانع از آن شوند.

وی گفت: مسوولیت‌های حقوقی و عواقب هر نوع استفاده از سیم‌کارت بر عهده فردی است که سیم‌کارت به نام او ثبت شده است.

معاون سازمان تنظیم مقررات به مردم توصیه کرد: اگر فردی سیم‌کارتی به نام خود ثبت کرده و خواستار انتقال یا واگذاری آن است حتما از تغییر نام آن مطمئن شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *