امنیت بیشتر Flash Player در سیستم عامل جدید Mac OS X

mavericks_flash_player_sandbox1در نسخه جدید سیستم عامل Mac OS X نرم افزار Flash player تحت نظارت و کنترل بیشتری قرار گرفته و از فناوری Sandbox برای مهار و محدود ساختن صدمات ناشی از نقاط ضعف آن استفاده شده است.

در نسخه جدید OS X Mavericks که هفته گذشته به بازار عرضه شد، نرم افزار Flash player توسط فناوری OS X App Sandbox محافظت می شود.

در فناوری Sandbox نحوه ارتباط یک نرم افزار کاربردی با سیستم عامل تحت کنترل قرار گرفته و محدود به حداقل نیازمندی ها می شود.

با استفاده از فناوری Sandbox خطرات و صدمات ناشی از حملات اینترنتی که از نقاط ضعف Flash player برای رسیدن به مقاصد شوم خود سوء استفاده می کنند، به حداقل می رسد.

گرچه بیشتر حملات علیه Flash Player در محیط Windows بوده ولی سیستم عامل Apple Mac نیز از این حملات بی نصیب نبوده است. بعنوان نمونه، در اوایل سال میلادی 2012 سوء استفاده از یک نقطه ضعف در برنامه Java باعث آلودگی بیش از 670 هزار کامپیوتر Mac OS X به بدافزار FlashBack شد. در اوایل سال جاری میلادی نیز، شرکت Adobe ناچار به انتشار اصلاحیه فوق العاده ای برای ترمیم دو نقطه ضعف در Flash Player شد. یکی از این نقاط ضعف در مرورگرهای Firefox و Safari تحت سیستم عامل Mac OS X مورد سوء استفاده قرار گرفته بود.

اکنون در نسخه جدید OS X Mavericks، قابلیت خواندن و نوشتن Flash Player فقط محدود به فایل ها و محل هایی خواهد بود که واقعا برای عملکرد نرم افزار لازم است. همچنین دسترسی Flash Player به منابع سیستم و ارتباطات داخلی سیستم تحت کنترل شدیدتری قرار خواهد گرفت. بعلاوه مجوزهای شبکه برای Flash Player به نحوی محدود خواهد گردید تا امکان برقراری ارتباطات غیر ضروری وجود نداشته باشد.

استفاده از فناوری Sandbox برای Flash Player در محیط Mac OS X جدیدترین اقدام شرکت Adobe برای تامین امنیت بیشتر این نرم افزار در بسترهای مختلف است. در محیط Windows، نرم افزار Flash Player در مرورگر Chrome از سال 2011 میلادی و در مرورگر Firefox از سال 2012 میلادی و در مرورگر Internet Explorer از زمان عرضه Windows 8 تحت پوشش فناوری Sandbox قرار گرفته است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *