طرح های جدید و جالب Google در برابر حملات DoS

google-attackحملات “از کار اندازی سرویس” یا “Denial of services Attack” از زمانی که اینترنت اهمیت یافت، همواره وجود داشته ولی درک واقعی از این حملات و دادن یک ماهیت فیزیکی به آنها دشوار بوده است. حجم عظیمی از ترافیک به یک سایت هدایت می شود. خوب! یعنی چه؟

اکنون شرکت Google با همکاری شرکت امنیتی Arbor Networks طرحی را ارائه کرده که دقیقا و بطور شفاف نشان می دهد که اندازه این حملات در چه حدی است، چه صدماتی را به قربانیان خود وارد می کند و از همه مهمتر، چه کسی در حال حمله به چه کسی است؟!

طرح Digital Attack Map که هفته جاری از طرف شرکت Google معرفی شد، تصویر کاملی از حملات “از کار اندازی سرویس” را بر روی نقشه جهان نشان می دهد. این اطلاعات آنی و زنده هستند و از طریق سامانه دیده بانی (Monitoring) شرکت Arbor تحت نام ATLAS جمع آوری و عرضه می شود.

بر روی این نقشه می توان هر یک از حملات DoS در جهان را که در حال اتفاق است، انتخاب کرده و جزئیات آنرا، نظیر منشاء، مقصد، حجم ترافیک حمله، درگاه های مورد استفاده، زمان سپری شده از آغاز حمله و نوع حمله، مشاهده کرد.

علاوه بر طرح Digital Attack Map، شرکت Google طرح جدید دیگری را نیز در جهت کمک به سایت های قربانی که تحت حملات “از کار اندازی سرویس” قرار می گیرند، ارائه کرده است.

براساس طرح Project Shield سایت هایی که مورد حمله DoS قرار می گیرند و توان و یا دانش دفاع از خود را ندارند، می توانند برای دفع این حملات از زیر ساختارهای شبکه جهانی Google برای سرویس دهی سایت خود استفاده کنند.

طبق طرح Project Shield سایت های دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان که از سوی گروه های فشار سیاسی و اجتماعی مورد حملات “از کار اندازی سرویس” قرار می گیرند، می توانند ترافیک سایت خود را از شبکه قدرتمند Google هدایت کنند و تا حد زیادی اثرات نامطلوب این حملات را خنثی نمایند.

در حال حاضر استفاده از طرح Project Shield فقط بنا به انتخاب و دعوت از طرف Google امکان پذیر است.  

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *