استفاده از رایانش ابری در شبکه زیرساخت

رایانش ابریشرکت ارتباطات زیرساخت از استفاده فناوری رایانش ابری برای برقراری ترافیک اپراتورهای موبایل و افزایش کیفیت ارتباطات در این شبکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت در این باره اظهار داشت: پیش از این ارتباطات اپراتورها ارتباطی و مخابراتی به صورت نقطه به نقطه تأمین می شد که با پیگیری و هماهنگی با اپراتورها و به منظور افزایش کیفیت ارتباطات، استفاده از “ابر زیرساخت” جایگزین لینکهای نقطه به نقطه شد.

وی افزود: در این شیوه جدید احتمال ایجاد اختلال و قطعی در شبکه اپراتورهای همراه کاهش می یابد و سرعت برقراری مکالمات و کیفیت ارتباطات به ویژه در ارتباطات سیار افزایش می یابد؛ در این نوع سرویس‌دهی، امکان ارائه موافقتنامه سطح خدمات (SLA) از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورها فراهم خواهد شد.

معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: در همین راستا شرکت ارتباطات زیرساخت آماده است با ارائه سطوح بالای کیفیت ارتباطات مانند الماس و طلا، خدماتی با کیفیت مناسب را به این دسته از مشتریانش ارائه دهد.

وی گفت: هم اکنون ارتباط همراه اول به مقصد تلفن دیگری از همراه اول در چهار استان قم، مازندران، ایلام و زنجان از طریق شبکه یا همان “ابر زیرساخت” تامین می شود و در سایر استانها نیز به تدریج ارتباط این اپراتور به این شیوه برقرار خواهد شد.

معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: همزمان برگردان شبکه ایرانسل به همین ترتیب در دست اجراست و ارتباط رایتل از همان ابتدا از طریق شبکه “ابر زیرساخت” تامین شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *