يك چهارم فعاليت های اينترنتی در شبكه های اجتماعی صورت می گيرد

4 (2)عضو هيات علمی دانشگاه تهران با بيان اينكه شمار كاربران شبكه های اجتماعی در تمام دنيا در حال افزايش است، گفت: اكنون حدود يك چهارم فعاليت های اينترنتی جهان در اين شبكه ها صورت می گيرد.

به گزارش خبرگزاری ايرنا، دكتر مسعود اسدپور روز شنبه در مراسم آغاز به كار همايش تخصصی بررسی شبكه های اجتماعی با بيان اينكه فناوری اطلاعات و ارتباطات سبب كاهش فاصله بين انسان ها شده است، افزود: حدود يك چهارم كل فعاليت های اينترنتی دنيا در شبكه های اجتماعی صورت می پذيرد.


وی به ارايه آمار در زمينه استفاده از شبكه های اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: براساس برخی آمار منتشر شده تعداد كاربران شبكه فيسبوك در بهار سال جاری به يك ميليون و صد هزار نفر رسيده است.


اسدپور ادامه داد: كاربران شبكه توئيتر هر روز ۴۰ ميليون توئيت منتشر می كنند به اين ترتيب ۲/۱ ميليارد توئيت در ماه منتشر می شود.


اين استاد دانشگاه تهران گفت: همچنين شبكه يوتيوب كه به سومين شبكه مجازی دنيا تبديل شده است در هر دقيقه بيش از ۲۴ ساعت فيلم آپلود می كند.


اسدپور برخی آمار موجود در مورد ازدواج و طلاق های اينترنتی در آمريكا را يادآور شد و افزود: براساس اين آمار از هر ۸ ازدواج در آمريكا يك ازدواج برمبنای آشنايی در اينترنت بوده و از هر ۵ طلاق در آمريكا فيسبوك در يك مورد آن نقش داشته است.


اسدپور اظهار داشت: شبكه های اجتماعی مجازی و حقيقی برهم تاثير متقابل دارند براين اساس اتفاقاتی كه در شبكه های واقعی رخ می دهد در شبكه های مجازی بازتاب می يابد و در جوامع منعكس می شود.


وی ادامه داد: ما درحال گذار از فضای مجازی به فضای سايبری هستيم كه در آن انسان ها، ماشين ها و ربات ها در كنار هم به فعاليت می پردازند و افراد تا چند سال آينده نمی توانند متوجه شوند كه فرد مقابل آنها در اين شبكه ها، يك انسان و يا يك ربات است.


عضو هيات علمی دانشگاه تهران گفت: تعداد تحقيقات و مقالات ارايه شده در حوزه شبكه های اجتماعی در سال های اخير در سطح دنيا رشد صعودی داشته است اما در كشور ما اين مطالعات به اندازه كافی نبوده و ما نيازمند توسعه اين مطالعات در سطح دانشگاه ها هستيم.


دبير علمی اين همايش به تعداد مقالات ارسال شده به دبيرخانه همايش اشاره كرد و افزود: تعداد ۱۱۰ مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است كه از اين تعداد ۷۳ مقاله در حوزه علوم انسانی و ۳۷ مقاله در حوزه علوم فنی و مهندسی بوده است.


اسدپور گفت: از مجموع ۵۳ مقاله ۱۸ مقاله در حوزه فنی و ۳۵ مقاله در حوزه علوم انسانی بوده است كه از تعداد ۱۲ مقاله به صورت شفاهی و بقيه به صورت پوستر ارايه خواهد شد.


وی اظهار داشت: موضوعاتی همچون شبكه های اجتماعی و هويت، شبكه های اجتماعی و سرمايه اجتماعی، شبكه های اجتماعی و امنيت شامل حريم خصوصی و كنترل و افشای اطلاعات ازجمله محورهای اين همايش است.


اسدپور افزود: ابزارهای مديريت محتوا در شبكه های اجتماعی، مطالعه و تحليل شبكه های اجتماعی، بررسی مديريت هوشمند شبكه های اجتماعی و بررسی تاثيرات متقابل شبكه های اجتماعی مجازی و واقعی نيز از ديگر محورهای مورد بحث در اين همايش است.


همايش تخصصی بررسی شبكه های اجتماعی امروز ۲۰ مهرماه به همت پژوهشكده فناوری اطلاعات و ارتباطات در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی برگزار شد.

 

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *