اولین به روز رسانی محصولات Adobe پس از نفوذ و سرقت اخیر

اصلاحیه Adobeشرکت Adobe همزمان با برنامه ماهانه شرکت مایکروسافت برای ارائه اصلاحیه های امنیتی، روز سه شنبه 16 مهر ماه، اقدام به انتشار اصلاحیه و نسخه های به روز شده ای از محصولات خود کرد. انتشار اصلاحیه های Adobe ارتباطی به حمله نفوذی اخیر به شبکه سازمانی این شرکت و سرقت برنامه (Source Code) برخی از نرم افزارهای مشهور Adobe ندارد.

شرکت Adobe دو اطلاعیه درباره به روز رسانی های ماهانه برای ماه میلادی اکتبر صادر کرده است. اطلاعیه اول (APSB 13-24) درباره اصلاح و به روز رسانی نسخه 10 نرم افزار RoboHelp برای محیط Windows است. نرم افزار RoboHelp یک نرم افزار نشر الکترونیکی است که امکان ایجاد محتوا در محیط HTML 5 را فراهم می آورد. به کاربران این نرم افزار توصیه می شود تا در اسرع وقت اقدام به به روز رسانی نرم افزار خود نمایند.

اطلاعیه دوم (APSB 13-25) نیز درباره بروز مجدد یک نقطه ضعف شناخته شده و قدیمی در نرم افزارهای Adobe Acrobat و Adobe Reader است. این نقطه ضعف فقط در نسخه های 11 این دو نرم افزار وجود دارد. این نقطه ضعف قبلا در نسخه های قدیمی برطرف شده بود ولی اکنون به دلیل برخی تغییرات در نسخه های 11، نقطه ضعف قدیمی مجدد ایجاد شده و قابل سوء استفاده می باشد. این نقطه ضعف مربوط به نحوه پردازش و اجرای برنامه های JavaScript در دو نرم افزار Acrobat و Adobe Reader می شود.

شاید برخی از کاربران پس از سرقت نرم افزارهای Adobe در هفته گذشته، اکنون نگران این باشند که نسخه های جدید این شرکت نیز مورد نفوذ قرار گرفته و دستکاری شده باشند. باید توجه داشت که شرکت Adobe فرصت کافی برای کنترل کیفیت نسخه های جدیدی که منتشر کرده است، داشته و همچنین با وجود ابزارهای برنامه نویسی مدرن امروزی، امکان تشخیص و شناسایی هرگونه تغییر در برنامه نرم افزار به راحتی امکان پذیر است. 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *