سرمایه گذاری هنگفت دولت آمریکا در فناوری رمزنگاری

رمزنگاریطبق اسناد ارائه شده از سوی افشاگر آمریکایی، Edward Snowden، مراکز و سازمان های امنیتی دولت آمریکا نزدیک به یک پنجم از بودجه سالانه 6/52 میلیارد دلار خود را در بخش فناوری های رمزنگاری (Cryptography) هزینه و سرمایه گذاری می کنند.

قسمتی از این رقم برای کشف و شناسایی نقاط ضعف و حفره های امنیتی در روش ها و ابزارهای رمزنگاری (Cryptanalysis) صرف می شود تا مقامات امنیتی آمریکا بتوانند به محتوای ارتباطات و اطلاعات رمزگذاری شده، دست بیابند.

این خبر را روزنامه Washington Post براساس اطلاعات افشا شده توسط افشاگر آمریکایی، Snowden، منتشر کرده است.

ارقام منتشر شده مربوط به بودجه مالی سال جاری 2013 است که کلیه مراکز و سازمان های امنیتی دولت آمریکا را که بالغ بر 16 ارگان با 107 هزار کارمند می شوند، شامل می گردد. این ارقام در قالب یک گزارش 178 صفحه ای برای کنگره آمریکا جهت توجیح میزان بودجه درخواستی، تهیه شده است.

در قسمتی از این گزارش، سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) موارد دارای اولویت را در میان فعالیت های خود فهرست می کند. فعالیت در زمینه رمزنگاری و کشف نقاط ضعف در روش های مختلف رمزنگاری، در جایگاه دوم اولویت ها قرار دارد.

گرچه بسیاری معتقدند که تنها صرف بودجه و انجام تحقیقات دولت آمریکا بر روی موضوع رمزنگاری، دلیلی بر موفقیت و توان مراکز امنیتی در شکستن الگوریتم های رمزنگاری که بطور مستمر تحت نظارت و کنترل دانشمندان و محققان قرار دارند، نیست. از طرف دیگر، پیچیدگی و دشواری شکستن رمز اطلاعات رمزگذاری شده، به عواملی از جمله طول کلید و تنظیمات مختلف، دارد.

اختصاص 11 میلیارد دلار، معادل 21 درصد، از کل بودجه سالانه مراکز و سازمان های امنیتی به پروژه های رمزنگاری اطلاعات، پرهزینه ترین برنامه امنیتی دولت آمریکا بعد از سازمان CIA است که نزدیک به 28 درصد از بودجه کل امنیتی را در اختیار دارد. 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *