ویندوز 8

چرا مایکروسافت Windows 8.1 را منتشر نمی کند؟

ویندوز 8شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نسخه جدید سیستم عامل Windows 8 را دو ماه دیگر به بازار عرضه خواهد کرد. این در حالیست که این نسخه جدید نهایی شده و برای تولید و تکثیر ارسال شده است.

نسخه جدید Win 8.1 اولین نسخه به روز شده از Windows 8 خواهد بود و انتظار می رود که شرکت مایکروسافت این کار را به یک عادت سالانه تبدیل کند و سعی نماید تا هر سال نسخه جدید و اصلاح شده ای از سیستم عامل جاری خود را ارائه کند.

طبق اعلام مایکروسافت، نسخه جدید Win 8.1 در 25 مهرماه امسال، ابتدا از طریق سایت فروشگاهی Windows Store عرضه خواهد شد. به فاصله یک روز، بسته های نرم افزاری در فروشگاه ها قابل خرید خواهند بود و تولیدکنندگان کامپیوتر نیز از این تاریخ، نسخه جدید Win 8.1 را بر روی تولیدات جدید خود نصب خواهند کرد.

نکته قابل توجه درباره اعلام مایکروسافت، فاصله زمانی دو ماهه ای است که از تاریخ تکمیل و نهایی شدن نسخه Win 8.1 تا تاریخ عرضه آن به بازار، در نظر گرفته شده.

باید درنظر داشت که نسخه جدید Windows 8.1 یک مجموعه به روز رسانی یا Service Pack عادی و همیشگی نیست. در نسخه جدید علاوه بر گنجاندن تمام اصلاحیه ها و رفع اشکالات نرم افزاری، امکانات و قابلیت های جدیدی به این سیستم عامل اضافه شده است. به همین دلیل مایکروسافت امیدوار است که کاربران زیادی علاقمند به تهیه و استفاده از نسخه جدید Windows 8 باشند و برای این منظور، چه زمانی بهتر از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و همچنین نزدیکی به سال نو میلادی!؟

علاوه‏ بر این، تولیدکنندگان کامپیوتر از این فرصت دو ماهه برای انجام آزمایش های لازم و اطمینان از سازگاری سخت افزارهای خود با امکانات جدید Win 8.1، استفاده خواهند کرد. اگر هم مشکلات عدم سازگاری برای کامپیوترهای فروخته شده فعلی وجود داشته باشد، تولیدکنندگان فرصت کافی برای هماهنگی با مایکروسافت و تهیه راه حل های لازم را خواهند داشت.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *