پروژه «VPN قانونی» شکست خورد

vpn 2مدیرعامل شرکت زیرساخت اعلام کرد که پروژه وی پی ان قانونی به کل شکست خورده است و این پروژه با وجود هزینه سنگینش مورد توجه شرکت‌ها قرار نگرفت.

به نقل از روزنامه فناوران، محمود خسروی گفت: ماه پایانی سال قبل از سوی فضای مجازی به شرکت زیرساخت گفته شد که وی پی ان باید بسته شود و این شرکت نیز ظرف یک ماه این کار را انجام داد.

وی افزود: همچنین خواسته شد که شرکت زیرساخت وی پی ان را به صورت قانونی در اختیار شرکت‌ها و مردم قرار دهد اما به‌رغم تمام تبلیغاتی که صورت گرفت و میلیادرها تومان برای این پروژه هزینه شد، استقبالی از این طرح نشد و فقط 26 شرکت برای وی پی ان قانونی ثبت‌نام کردند.

مدیرعامل زیرساخت گفت: در مورد اشخاص نیز طبق قانون جرایم رایانه‌ای عبور از فیلترینگ به عهده کمیته فیلترینگ است و اگر کسی بخواهد فیلترینگ را دور بزند باید از آنها مجوز بگیرد. بسیاری از شرکت‌های خصوصی، سفارتخانه‌ها و بخش‌های خصوصی اصلا نیامده‌اند که از این مسیر استفاده کنند و ما می‌بینیم که این موضوع عوارض زیادی به وجود آورده و این معضل هنوز وجود دارد و نمی‌دانیم بسیاری از این مشکلاتی که برای مشتریان به وجود آمده چگونه می‌شود حل کرد؟

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *